تولید فولاد نسبت به سال قبل 5.8 درصد افزایش یافته است

تولید-فولاد-نسبت-به-سال-قبل-5.8-درصد-افزایش-یافته-است
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران (ISPA)،تولید فولاد در ایران در سال ۱۴۰۲، ۵.۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

IRNA گزارش داد که بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید فولاد کشور در سال گذشته به ۲۹.۳۳۴ میلیون تن رسید.

از میزان فوق، ۱۸,۴۵۲,۰۰۰ تن شمش و بلوم و ۱۰,۸۸۲,۰۰۰ تن اسلب بود؛ تولید شمش و بلوم ۹.۲ درصد و تولید اسلب ۰.۷ درصد در سال گذشته افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید آهن اسفنجی نیز در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن، ۸.۵ درصد افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های جدید منتشر شده توسط انجمن جهانی فولاد (WSA)، ایران جایگاه جهانی خود در تولید فولاد را بهبود بخشید و در ژانویه سال ۲۰۲۴ (دی ۱۴۰۲) به نهمین تولیدکننده بزرگ تبدیل شد.

طبق گزارش روز دوشنبه WSA، در اولین ماه از سال ۲۰۲۴، کارخانه‌های فولادی ایران مجموعاً ۲.۶ میلیون تن فولاد تولید کردند که نسبت به همان ماه از سال ۲۰۲۳، افزایشی معادل ۳۹.۳ درصد را ثبت کرده است.

۷۱ کشور تولیدکننده فولاد جهان در ژانویه سال ۲۰۲۴ مجموعاً ۱۴۸.۱ میلیون تن فولاد تولید کردند که نشان‌دهنده کاهش ۱.۶ درصدی سالانه است.

ایران در مدت زمان مذکور از نظر رشد تولید در میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان، رتبه اول را به خود اختصاص داد.

بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، ایران در دوره مذکور، پس از کشورهایی مانند چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، ترکیه و آلمان، نهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان بود.

طبق گزارش WSA، جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۳ مجموعاً ۳۱.۱ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ۵۸.۴ درصد از کل تولید غرب آسیا در سال مذکور را تشکیل داد.

کشورهای غرب آسیا مورد بررسی در گزارش WSA، شامل ایران، عراق، اردن، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و یمن، توانستند در سال ۲۰۲۳، ۵۳.۲ میلیون تن فولاد تولید کنند.

بر اساس داده‌های WSA، تولید فولاد کشور در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل ۱.۸ درصد افزایش یافت، زمانی که تولید ۳۰.۶ میلیون تن بود.

کل خروجی فولاد خام غرب آسیا در سال مذکور نسبت به سال ۲۰۲۲، ۱.۳ درصد افزایش یافت.

بر اساس داده‌های WSA، ایران در سال ۲۰۲۳، دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان بود.

تولیدکنندگان فولاد جهان توانستند در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱.۸۸۸ میلیارد تن فولاد تولید کنند، که نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش بسیار اندکی داشته و در نتیجه، انجمن جهانی فولاد درصد تغییر را صفر اعلام کرده است.

چین با تولید ۱.۰۱۹ میلیارد تن، هند با تولید ۱۴۰.۲ میلیون تن، و ژاپن با تولید ۸۷ میلیون تن در سال ۲۰۲۳، سه کشور برتر تولیدکننده فولاد در جهان بودند.

صنعت فولاد ایران در سال‌های گذشته با وجود همه فشارها و موانعی که توسط نیروهای بیرونی مانند تحریم‌های آمریکا و شیوع کرونا که عملکرد برترین تولیدکنندگان جهانی را به شدت تحت تأثیر قرار داده است، به طور مداوم در حال توسعه بوده است.

انتظار می‌رود کشور تا سال ۱۴۰۴ (مارس ۲۰۲۵) به رتبه هفتم بین برترین تولیدکنندگان فولاد جهان صعود کند.

این مقام رسمی اظهار داشت که تولید فولاد در کشور همچنین در سه ماه اول سال جاری (1 فروردین تا ۳۱ خرداد) نسبت به همان سه‌ماهه در سال قبل، ۱۰.۵ درصد افزایش یافته است.

یعقوبی تخمین زده است که تولید فولاد ایران در سال جاری به ۳۲ میلیون تن برسد.

همان طور که اخیراً توسط انجمن جهانی فولاد (WSA) اعلام شد، ایران در بین برترین کشورهای تولیدکننده فولاد جهان در شش ماه اول سال ۲۰۲۳، در رتبه هشتم قرار گرفته است.

بر اساس داده‌های WSA، تولید فولاد خام در ایران طی شش ماه مذکور به ۱۶.۱ میلیون تن رسیده که نشان‌دهنده افزایش ۴.۸ درصدی نسبت به سال گذشته است.

جمهوری اسلامی در نیمه اول سال ۲۰۲۲، در جایگاه دهم بین بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان ایستاد.

تولید ماهانه فولاد خام ایران در ماه ژوئن به ۳.۲ میلیون تن رسید که نشان‌دهنده افزایش ۱۷.۴ درصدی نسبت به رقم ژوئن سال ۲۰۲۲ است. تولیدکنندگان جهان توانستند در ماه مذکور ۱۵۸.۸ میلیون تن فولاد تولید کنند که یک کاهش ۰.۱ درصدی نسبت به سال گذشته ثبت کرده‌اند.

در ماه فوریه، WSA گزارش داد که تولید فولاد خام ایران در سال ۲۰۲۲ هشت درصد افزایش یافته است، در حالی که تولید توسط ۶۴ تولیدکننده برتر فولاد جهان، ۴.۲ درصد کاهش یافت.

ایران در سال گذشته از نظر رشد تولید، در بین برترین تولیدکنندگان فولاد جهان در رتبه اول قرار گرفت.

دیدگاه خود را درباره تولید فولاد نسبت به سال قبل 5.8 درصد افزایش یافته است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.