بیش از 21 میلیون تن کالای اساسی در بنادر ایران در یک سال تخلیه شد

بیش-از-21-میلیون-تن-کالای-اساسی-در-بنادر-ایران-در-یک-سال-تخلیه-شد
آنچه در این مقاله میخوانید

سازمان بنادر و دریانوردی ایران (PMO) اعلام کرد که در 12 ماه سال گذشته 21,517,788 تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است.

طبق اعلام این سازمان، گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن نباتی از اصلی‌ترین محصولاتی بودند که در این دوره در بنادر ایران تخلیه شده‌اند.

خبرگزاری ایرنا گزارش داد که طبق گفته سازمان بنادر و دریانوردی ایران، در این دوره، بیش از 624,000 تن شکر و بیش از 989,000 تن روغن نباتی در بنادر ایران تخلیه شده است.

پیش از این، سازمان بنادر و دریانوردی ایران اعلام کرد که بارگیری و تخلیه کالا در بخش عملیات کانتینری در دوره 12 ماهه نسبت به سال قبل 10 درصد رشد داشته است.

بر اساس گزارش‌ها، حدود 236,512,240 تن کالا در بنادر وابسته به سازمان بنادر و دریانوردی ایران در سال گذشته بارگیری و تخلیه شده است، که نشان‌دهنده افزایش 10 درصدی نسبت به سال قبل است.

خبرگزاری صدا و سیما گزارش داد که به طور کلی، بیش از 80 میلیون تن کالای نفتی و غیر نفتی در سال گذشته شمسی در بنادر ایران تخلیه شده است.

بارگیری و تخلیه کالا در بخش عملیات کانتینری در دوره 12 ماهه پنج درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

در حالی که ایران با تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر اقتصاد خود مبارزه می‌کند، بنادر این کشور به عنوان دروازه‌های عمده صادرات و واردات نقش مهمی در این نبرد ایفا می‌کنند. این نقش باعث می‌شود که حمایت همه‌جانبه از بنادر و توسعه بیشتر آن‌ها جدی و حیاتی باشد.

چنین ضرورتی باعث شده است دولت طرح‌هایی برای توسعه بیشتر بنادر تعریف کند و علاوه بر تسهیل بارگیری و تخلیه کالاها، به ویژه کالاهای اساسی در آن‌جا، اقداماتی را نیز برای تشویق سرمایه‌گذاری در بنادر انجام دهد.

لازم به ذکر است که سازمان بنادر و دریانوردی ایران تعداد زیادی طرح را برای توسعه و بهبود بنادر کشور تعریف کرده است، چون این کشور قصد دارد ظرفیت بنادر خود را در طول پنج سال دو برابر کند.

طبق گفته سازمان بنادر و دریانوردی ایران، ظرفیت بنادر کشور از 180 میلیون تن در سال 1392 (که در مارس 2014 به پایان رسید) به 250 میلیون تن در سال 1399 (که در مارس 2021 به پایان رسید) افزایش یافته است.

دیدگاه خود را درباره بیش از 21 میلیون تن کالای اساسی در بنادر ایران در یک سال تخلیه شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.