پس از رویداد هاوینگ، کارمزد تراکنش بیت کوین به بیش از 240 دلار افزایش یافت

کارمزد-تراکنش-بیت-کوین-به-بیش-از-240-دلار-افزایش-یافت
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از رسیدن به سقف بلوک ۸۴۰,۰۰۰، زمانی که استخر استخراج Viabtc موفق به جمع‌آوری ۳۷.۶۲۶ بیت کوین از کارمزدها به ارزش ۲.۳۹ میلیون دلار شد، هزینه انتقال‌های درون زنجیره‌ای افزایش یافت و از ۲۴۰ دلار برای هر تراکنش فراتر رفت. بلوک ۸۴۰,۰۰۳، ۱۶.۰۶ بیت کوین در پرداخت‌های کارمزد ثبت کرد و بلوک ۸۴۰,۰۰۴ مجموعاً ۲۴ بیت کوین در کارمزدها به ارزش بیش از ۱.۵ میلیون دلار جمع‌آوری کرد.

هزینه‌های تراکنش بیت کوین پس از هاوینگ به بیش از ۲۴۰ دلار افزایش یافت

در پی هاوینگ، هزینه‌های بیت کوین به بیش از ۲,۷۵۰ ساتوشی برای هر بایت مجازی (sat/vB) یا بیش از ۲۴۰ دلار برای هر انتقال در روز جمعه، ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ (31 فروردین)، به شدت افزایش یافت. در حال حاضر، هزینه‌ها به ۱,۷۰۰ sat/vB یا بیش از ۱۵۰ دلار برای هر انتقال در انتهای اولویت‌های پایین کاهش یافته است. شاخص‌ها سطح بالایی از فعالیت پروتکل Rune در پورتال وب mempool.space را نشان می‌دهند.

هاوینگ-بیت-کوین
جمعه، 19 آوریل 2024، ساعت 8:39 ب.ظ. زمان شرقی از طریق mempool.space.

از ساعت ۸:۳۹ شب به وقت شرقی، ۲۳۴,۱۶۲ تراکنش تایید نشده منتظر تایید هستند، که معادل حدود ۲۴۱ بلوک یا بیش از ۴۵۰ مگابایت داده است. هزینه‌های انتقال با اولویت بالا بین ۲۴۵ تا ۲۰۳ دلار در هر انتقال است، در حالی که هزینه‌های انتقال با اولویت پایین تقریباً ۱۵۹ دلار برای هر تراکنش است.

در طی تنها چند بلوک، استخراج‌کنندگان هزینه‌های بیشتری را نسبت به آن چه معمولاً در ۲۴ ساعت جمع‌آوری می‌کنند، به دست آورده‌اند. استخراج‌کنندگان خوش‌شانس شامل Viabtc، Foundry، Braiins Pool و Antpool هستند که دو بلوک پیدا کرده است. از زمان چهارمین هاوینگ، نرخ کارمزد اکنون از بالاترین سطح قبلی ۶۲ دلار در هر انتقال که در آوریل ۲۰۲۱ دیده شده بود، فراتر رفته است.

با افزایش اخیر در هزینه‌های تراکنش بیت کوین که از بالاترین سطوح قبلی فراتر رفته است، محیط اقتصادی متغیر شبکه پس از وقایع مهم مورد توجه قرار گرفته است. زمانی که استخر استخراج Antpool بلوک ۸۴۰,۰۰۵ را کشف کرد، استخراج‌کنندگان ۲۹.۸۲۱ بیت کوین به ارزش ۱.۹ میلیون دلار جمع‌آوری کردند.

استخرهای استخراجی در صورت ادامه این روند بدون وقفه می‌توانند در عرض چند ساعت میلیون‌ها دلار را جمع‌آوری کنند. به عنوان مثال، بلوک ۸۴۰,۰۰۶ شامل ۲۳.۱۵۶ بیت کوین بود و بلوک ۸۴۰,۰۰۷ ۱۷.۶۸ بیت کوین در کارمزدها داشت.

نظر شما در مورد افزایش سرسام آور هزینه های آنچین پس از هاوینگ بیت کوین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پس از رویداد هاوینگ، کارمزد تراکنش بیت کوین به بیش از 240 دلار افزایش یافت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.