روسیه فعالیت‌های داخلی صرافی‌های ارزهای دیجیتال را ممنوع می‌کند

روسیه-فعالیت‌های-داخلی-صرافی‌های-ارزهای-دیجیتال-را-ممنوع-می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

روسیه در حال آماده‌سازی برای اجرای ممنوعیت سازماندهی صرافی‌های ارز دیجیتال در کشور از طریق تصویب لایحه‌ای است که فعالیت‌های استخراج رمزارزها را رگوله می‌کند. بر اساس بیانیه‌هایی از آناتولی آکساکوف (Anatoly Aksakov)، رئیس کمیته بازار مالی دومای روسیه، دارایی‌های مالی دیجیتالی مانند روبل دیجیتال اجازه خواهند داشت که در گردش باشند.

دومای دولتی قصد دارد ممنوعیت سازماندهی داخلی گردش ارزهای دیجیتال در روسیه را اجرا کند

گزارش شده است که روسیه در حال آماده‌سازی برای اجرای ممنوعیت سازماندهی داخلی صرافی‌های ارز دیجیتال است. بر اساس بیانیه‌های آناتولی آکساکوف (Anatoly Aksakov)، رئیس کمیته بازار مالی دومای روسیه، این ممنوعیت از تاریخ ۱ سپتامبر (11 شهریور) به عنوان بخشی از لایحه‌ای که فعالیت‌های استخراج ارز دیجیتال در روسیه را تنظیم می‌کند، اجرایی خواهد شد.

این لایحه، که توسط گروهی از نمایندگان به رهبری آکساکوف مطرح شده است، تعیین می‌کند که استثنائات خاصی برای فعالیت‌های استخراج و استخرهای استخراج اعمال خواهد شد تا امکان ادامه فعالیت آنها در خاک روسیه فراهم شود.

در رابطه با این لایحه، آکساکوف اظهار داشت که اجازه داده می‌شود دارایی‌های مالی دیجیتالی که توسط روسیه صادر می‌شوند، به طور آزاد در بورس‌های ملی در گردش باشند. او اعلام کرد:

“دارایی‌های مالی دیجیتالی که در قلمرو روسیه صادر می‌شوند، روبل‌های دیجیتالی، اجازه گردش خواهند داشت.”

علاوه بر این، آکساکوف توضیح داد که نیاز به این ممنوعیت به این دلیل است که این دارایی‌ها شبه‌ارزهایی هستند که با روبل روسیه رقابت می‌کنند و به دنبال جایگزینی آن هستند. او تأکید کرد” “اما تنها روبل روسیه وظیفه یک واحد پولی را انجام می‌دهد، به همین دلیل این تصمیم گرفته شد”.

آکساکوف معتقد است که دارایی‌های مالی دیجیتال، نه رمز ارزها، ممکن است به روسیه خدمت کنند تا بازارهای مالی که اکنون به دلیل تحریم‌های اقتصادی بسته شده‌اند را باز کنند. در تاریخ 29 فروردین ۱۴۰۲ (۱۷ آوریل)، او اظهار داشت که «کاملاً ممکن است» که این دارایی‌ها به یک «کانال جدی برای جایگزینی ارزهای فیات در معاملات بین‌المللی» تبدیل شوند.

در پاسخ به آن چه او «عناوین خبری جنجالی» نامید که به سمت ممنوعیت کامل گردش رمزارزها در کشور اشاره داشت، آنتون گورلکین (Anton Gorelkin)، یکی از ‌پیشنهادکنندگان لایحه مذکور، اعلام کرد:

“گردش رمزارزها ممنوع نخواهد بود. سازماندهی گردش ممنوع است – یعنی، ایجاد صرافی‌ها و مبادله‌کنندگان خارج از منطقه عملیاتی نظام قانونی آزمایشی ممنوع است.”

رئیس بانک روسیه، الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina)، به استفاده از رمزارز برای پرداخت‌های بین‌المللی اشاره کرده و توضیح داده است که این کار باید توسط یک چارچوب نظارتی آزمایشی پشتیبانی شود. آکساکوف گفت که پروژه‌های بانک روسیه نیز از اقدامات قانون معاف خواهند بود.

نظر شما در مورد ممنوعیت آینده گردش رمزارز در روسیه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره روسیه فعالیت‌های داخلی صرافی‌های ارزهای دیجیتال را ممنوع می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.