گزارش روزانه بازار فارکس، 7 می 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-7-می-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • ارزش قراردادهای آتی ایالات متحده امروز صبح افزایش یافت.
  • پس از برگزاری نشست کمیته فدرال بازار باز (FOMC) و انتشار داده‌های پایین مربوط به اشتغال غیرکشاورزی (NFP) ایالالت متحده در ماه آوریل، ارزش دلار کاهش یافت.
  • توجه همه فعالان بازار به نشست بانک انگلیس در پنجشنبه هفته جاری معطوف شده است. تیم تحقیقات بارکلیز انتظار تغییر نرخ بهره را ندارد اما گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال کاهش نرخ بهره مطرح شده است.

اخبار بازار

  • با افزایش انتظارات از سوی فعالان بازار برای کاهش نرخ‌های بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در این سال، پس از انتشار داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار بازار کار آمریکا در روز جمعه، ارزش قراردادهای آتی سهام آمریکا و اروپا به همراه سهام آسیایی امروز صبح افزایش یافته است. شاخص نیکی ۲۲۵ (Nikkei 225) تاکنون در این هفته تا ۱.۶۰ درصد رشد کرده است. در پی انتشار خبرهایی مبنی بر این که مقامات دولت چین ممکن است اقدامات جدیدی برای حل بحران ملکی اتخاذ کنند، شاخص‌های سهام در چین نیز افزایش یافته‌اند. (بلومبرگ)
  • داده‌های مربوط به اشتغال غیرکشاورزی (NFP) آمریکا در روز جمعه با ثبت ۱۷۵ هزار شغل در مقابل انتظارات بازار برای ۲۴۰ هزار شغل، نشان‌دهنده تضعیف بازار کار در ماه آوریل بود. همچنین نرخ بیکاری به ۳.۹ درصد افزایش یافت که ۰.۱ درصد بالاتر از حد انتظارات بود. این موضوع به همراه اظهارات مقامات فدرال رزرو که خطر افزایش نرخ‌های بهره را کم‌اهمیت جلوه داد، ترکیبی ایده‌آل ایجاد کرده است که منجر به کاهش ارزش دلار شده است. تیم تحقیقات بارکلیز انتظار ندارد که کاهش دلار پایدار باشد و فکر می‌کنند که اختلاف سیاست‌ها در قیمت‌گذاری‌ها لحاظ نشده است و انتظار دارند که موضع مقامات فدرال رزرو نسبتاً حاکی از افزایش نرخ بهره باشد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • تمرکز اصلی فعالان بازار در هفته آینده روی جلسه بانک مرکزی انگلیس (BoE) در روز پنجشنبه خواهد بود، در حالی که داده‌ها از آمریکا و اروپا کم خواهند بود. تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارند که بانک انگلیس نرخ‌های بهره را در ۵.۲۵ درصد نگه دارد اما اظهاراتی را در مورد احتمال کاهش نرخ بهره ارائه دهد که نشان‌دهنده کاهش نرخ بهره در آینده نزدیک است. آن‌ها همچنان انتظار دارند که اولین کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن و به میزان ۲۵ واحد (bp) انجام شود. در اخبار دیگر مربوط به بانک‌های مرکزی، ما شاهد نگه داشتن نرخ‌ها توسط استرالیا در ۴.۳۵ درصد مطابق با میزان مورد انتظار بودیم و سپس این هفته سوئد (چهارشنبه)، برزیل (چهارشنبه)، مکزیک (پنجشنبه) و لهستان (پنجشنبه) را خواهیم داشت. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 7 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.