قیمت مسکن در تهران، 1,340 دلار برای هر متر مربع

قیمت-مسکن-در-تهران-1,340-دلار-برای-هر-متر-مربع
آنچه در این مقاله میخوانید

با وجود رکود بازار مسکن، قیمت مسکن در تهران در ماه مارس ۲۰۲۴ افزایش یافت و میانگین قیمت هر متر مربع از واحدهای مسکونی معامله شده در پایتخت به ۸۲۰ میلیون ریال (حدود ۱,۳۴۰ دلار) رسید.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای در ایران، دفتر مطالعات و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرد که در ماه مارس، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۱,۵۰۰ واحد رسید که نشان‌دهنده کاهش ۷۵.۶ درصدی نسبت به ماه قبل و ۱۴.۲ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته است.

با این حال، میانگین قیمت هر متر مربع از واحدهای مسکونی معامله شده از طریق آژانس‌های املاک در تهران در ماه مارس نشان‌دهنده افزایش ۲۲.۹ درصدی نسبت به ماه قبل و ماه مشابه در سال گذشته است.

بررسی «توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در تهران» نشان می‌دهد که در میان ۲۲ منطقه شهرداری تهران، بالاترین میانگین قیمت هر متر مربع از مساحت مسکونی معامله شده متعلق به منطقه ۱ و پایین‌ترین قیمت متعلق به منطقه ۱۸ است.

پیش از این، روزنامه دولتی دنیای اقتصاد درباره انصراف نیمی از متقاضیان طرح «مسکن ملی» به دلیل ناتوانی مالی در پرداخت اقساط گزارش داده بود.

این روزنامه نوشته است که از اوایل دهه ۱۳۹۰، بسیاری از خانوارهای جدید توانایی خرید مسکن از بازار را نداشته‌اند. همچنین، کسانی که از طرح «مسکن ملی» انصراف داده‌اند، حتی توانایی پرداخت پیش‌پرداخت ۴۰۰ میلیون ریالی (تقریباً ۶۴۵ دلار) برای این طرح را نیز نداشتند.

Top of Form

دیدگاه خود را درباره قیمت مسکن در تهران، 1,340 دلار برای هر متر مربع بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.