تعداد دکل‌های حفاری اکتشافی پنج برابر می‌شود

تعداد-دکل‌های-حفاری-اکتشافی
آنچه در این مقاله میخوانید

مدیر اکتشاف در شرکت ملی نفت ایران (NIOC) روز جمعه گفت که تعداد دکل‌های حفاری اکتشافی در این شرکت پنج برابر خواهد شد.

شانا به نقل از مهدی فکور گزارش داد که تعداد دکل‌های حفاری اکتشافی در سال ۲۰۲۱، زمانی که دولت فعلی سر کار آمد، دو عدد بود و این رقم به ۱۰ خواهد رسید.

او اعلام کرد که در دوره دولت سیزدهم، 9 میدان نفت و گاز کشف شده است.

فکور در حاشیه بازدید خود از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران (Iran Oil Show 2024) افزود:

“در ۲.۵ سال گذشته، شاهد رشدهای ۴۰۰، ۳۰۰، ۱۸۹ و ۱۲۷ درصدی به ترتیب در زمینه‌های سیزموگرافی ۲ بعدی، سیزموگرافی ۳ بعدی، مغناطیس‌سنجی و پردازش سیزمیک ۳ بعدی در مقایسه با ارقام مربوط به چهار سال قبل بوده‌ایم.”

فکور اظهار داشت که در حال حاضر، نرخ موفقیت اکتشاف در جهان ۱۰ درصد است، در حالی که این رقم در ایران ۱۰۰ درصد است؛ این رقم در عراق به ۵۰ درصد، در عمان ۳۰ درصد، در امارات متحده عربی ۱۵ درصد و در قطر به ۵ درصد می‌رسد.

فکور ادامه داد که در گذشته، عملیات اکتشاف در سراسر کشور به تعدادی از استان‌ها محدود بود، اما امروز، به دلیل تلاش‌های کارکنان شرکت او، حفاری‌های اکتشافی در ۱۹ استان ایران، معادل ۶۰ درصد از مساحت کشور، انجام می‌شود که برای بیش از ۵۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

او گفت که ایران در حال حاضر 8 پروژه اکتشافی را اجرا می‌کند و افزود که جمعاً ۲۸ سایت جدید اکتشافی برای عملیات حفاری در دستور کار شرکت او قرار دارد.

علاوه بر ۱۵۰۰ شرکت ایرانی، تعداد ۲۵۰ شرکت از ۱۲ کشور در نمایشگاه نفت ایران ۲۰۲۴ که شعار آن «صنعت نفت، جهش تولید و بهینه‌سازی فناوری» است، شرکت کرده‌اند.

شرکت‌کنندگان از بخش‌های بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دستی صنعت نفت، به همراه انجمن‌ها و اتحادیه‌های تولیدکنندگان تجهیزات صنعت نفت، تولیدکنندگان نوپا NTBF‌ها، دستاوردهای خود را در نمایشگاه نفت ایران ۲۰۲۴ که مهم‌ترین رویداد ایرانی مرتبط با صنعت نفت است، به نمایش گذاشته‌اند.

این نمایشگاه که روز چهارشنبه افتتاح شد، هر روز از ساعت ۹:۰۰ صبح تا ۴:۰۰ بعد از ظهر (۰۵:۳۰ تا ۱۲:۳۰ به وقت گرینویچ) در نمایشگاه بین‌المللی دائمی تهران برای بازدیدکنندگان تا روز شنبه باز خواهد بود.

دیدگاه خود را درباره تعداد دکل‌های حفاری اکتشافی پنج برابر می‌شود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.