رابرت کیوساکی نسبت به سقوط دلار آمریکا در صورت صدور رمزارز بریکس هشدار داد

kiyosaki-dollar-death
آنچه در این مقاله میخوانید

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول (Rich Dad Poor Dad)، درباره احتمال سقوط دلار آمریکا در صورت راه‌اندازی یک رمزارز مبتنی بر طلا توسط بلوک اقتصادی بریکس (BRICS) هشدار داده است. کیوساکی سناریویی را پیش‌بینی می‌کند که در آن تریلیون‌ها دلار آمریکایی به کشور بازمی‌گردند، که منجر به تورم افسارگسیخته و در نهایت فروپاشی دلار آمریکا می‌شود.

دیدگاه رابرت کیوساکی درباره رمزارز بریکس و دلار آمریکا

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول (Rich Dad Poor Dad)، هشدار جدی در مورد فروپاشی دلار آمریکا صادر کرده است و نگرانی‌هایی را در مورد احتمال توسعه یک رمزارز مبتنی بر طلا توسط بلوک اقتصادی بریکس (BRICS) مطرح کرده است. پدر پولدار پدر بی پول کتابی است که در سال 1997 توسط کیوساکی و شارون لِچِر (Sharon Lechter) نوشته شده است. این کتاب بیش از شش سال است که در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز (New York Times) قرار دارد. این کتاب به بیشتر از 51 زبان ترجمه شده و بیش از 32 میلیون نسخه از آن در بیش از 109 کشور فروخته شده است.

او روز یک‌شنبه در ایکس (X) نوشت: “در حال حاضر در آفریقای جنوبی، کشوری که دوستش دارم، هستم. به شایعاتی گوش می‌دهم و نظاره‌گر آن هستم که وقتی کشورهای بریکس، برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، رمزارز بریکس را، احتمالاً مبتنی بر طلا، تولید کنند، چه اتفاقی خواهد افتاد.” این نویسنده معروف افزود:

“اگر رمزارز بریکس با پشتوانه طلا صادر شود، تریلیون‌ها دلار از پول‌های جعلی، دلارهای فیات آمریکا به سرعت به خانه، به آمریکا باز خواهند گشت و باعث تورم افسارگسیخته در آمریکا می‌شوند که در نهایت منجر به نابودی دلار آمریکا خواهد شد.”

این نویسنده مشهور به ارائه توصیه‌های معمول خود در مورد گزینه‌های خوب برای سرمایه‌گذاری ادامه داد و توصیه کرد: “بهترین خرید، طلا و نقره واقعی و بیت‌ کوین است، هم اکنون از خود در مقابل سقوط دلار آمریکا محافظت کنید.”

سال گذشته، گمانه‌زنی‌هایی مطرح شد که نشان می‌داد گروه اقتصادی بریکس (BRICS) ممکن است یک ارز مشترک مبتنی بر طلا راه‌اندازی کند. هرچند ابتدا انتظار می‌رفت این موضوع در دستور کار نشست رهبران بریکس در ماه آگوست باشد، تمرکز با هدف کاهش وابستگی به دلار آمریکا، به ترویج استفاده از ارزهای محلی در تسویه‌حساب‌های تجاری منتقل شد. در حال حاضر، با پیش‌بینی‌هایی که نشان می‌دهد زمان‌بندی طولانی برای تحقق آن وجود دارد، بحث‌ها در مورد راه‌اندازی ارز مشترک بریکس کاهش یافته است.

علاوه بر این، ائتلاف اقتصادی در نشست رهبران پنج کشور جدید را برای پیوستن به این بلوک دعوت کرد. اعضای جدید بریکس عبارت هستند از عربستان سعودی، امارات متحده عربی (UAE)، ایران، مصر و اتیوپی.

در همین حال، کیوساکی به طور مداوم در مورد سقوط دلار آمریکا هشدار داده است. در ماه مارس، او از سرمایه‌گذاران خواست دلار آمریکا را برای سرمایه‌گذاری روی بیت ‌کوین، طلا و نقره رها کنند. او بیت‌ کوین (BTC) را به عنوان «دارایی کامل در زمان مناسب» می‌بیند.

نظر شما در مورد هشدار رابرت کیوساکی در مورد تأثیر بالقوه رمز ارز بریکس با پشتوانه طلای بر دلار آمریکا چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رابرت کیوساکی نسبت به سقوط دلار آمریکا در صورت صدور رمزارز بریکس هشدار داد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.