گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 14 می 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-14-می-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

امروز سهام آمریکا با روند مثبتی آغاز به کار کرد و به رکوردهای بالای ثبت شده در پایان ماه مارس نزدیک شد.

بازدهی پایین‌تر اوراق قرضه که برای امسال پیش‌بینی شده است، به تقویت بازار سهام کمک می‌کند و گمانه‌زنی‌هایی را در مورد مدت زمان ادامه این روند صعودی ایجاد کرده است. پیش‌بینی می‌کنیم که بازار پیش از این، بازگشت بازده اوراق قرضه را در نظر گرفته باشد و کاهش بیشتر در ارزش اوراق قرضه احتمالاً بازار سهام را به طور قابل توجهی بالاتر نخواهد برد.

داده‌های اقتصادی که این هفته منتشر می‌شود، برای ارزیابی تأثیرات سیاست‌های پولی سختگیرانه فدرال رزرو بسیار مهم خواهد بود. سرمایه‌گذاران به ویژه بر گزارش‌های آتی مربوط به تورم متمرکز هستند تا زمان‌بندی اولین تنظیم نرخ پیش‌بینی شده را مشخص کنند.

اگر ارقام مربوط به تورم پایین‌تر از حد انتظارات باشند، نشان می‌دهد که تعدیل‌های فدرال رزرو ممکن است به طور کامل با شرایط اقتصادی فعلی هماهنگ نباشد و احتمال قیمت‌گذاری نادرست در بازده ۱۰ ساله فعلی خزانه‌داری آمریکا با نرخ ۴.۴۷ درصد را نشان می‌دهد.

امروز ارزش دلار در برابر ارزهای عمده تضعیف شد و اکنون با نرخ ۱۰۵.۱ معامله می‌شود.

فلزات پایه

بازار فلزات پایه با چشم‌اندازی نسبتاً صعودی هفته را آغاز کرد، که بیشتر ناشی از صدور اعلامیه مقامات چین در مورد برنامه‌شان برای انتشار ۱۴۰ میلیارد دلار اوراق قرضه با سررسید طولانی برای تقویت اقتصاد بود.

این ابتکار یکی از تلاش‌های اخیر برای حفظ مومنتوم اقتصادی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ در میان تداوم رکود در بخش املاک و مستقلات است. این رویکرد منعکس‌کننده اقدامات انجام‌شده در ابتدای همه‌گیری بیماری در سال ۲۰۲۰ است، اما این بار با سررسیدهای طولانی‌تر، که هدف آن کاهش بار بدهی برای دولت‌های محلی است تا آن‌ها را قادر به تأمین مالی پروژه‌های بلندمدت کند.

این روند موجب افزایش مجدد قیمت مس به بالای ۱۰,۰۰۰ دلار در هر تن شد، اما بازارها بالاتر از سطح ۱۰,۲۰۰ دلار در هر تن با مشکل مواجه شدند و قیمت آن به ۱۰,۱۸۵.۵۰ دلار در هر تن اصلاح شد.

بهای آلومینیوم همچنان بالاتر از ۲,۵۰۰ دلار در هر تن مورد حمایت قرار گرفت و با ۲,۵۴۲ دلار در هر تن بسته شد.

قیمت سرب و روی نیز به ترتیب، در ۲,۲۵۰.۵۰ دلار در هر تن و ۲,۹۹۷.۵۰ دلار در هر تن بالا باقی ماندند.

نفت و فلزات گرانبها

در بازار کالا، قیمت طلا به ۲,۳۴۴ دلار در هر اونس کاهش یافت، در حالی که قیمت نقره افزایش اندکی را تجربه کرد و به ۲۸.۳ دلار در هر اونس رسید.

روند نزولی قیمت‌های نفت در روز گذشته بهبود یافتند و بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب به ۷۹.۵ دلار در هر بشکه و ۸۳.۸ دلار در هر بشکه رسیدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 14 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.