مقامات روسیه اِعمال جریمه‌های سنگینی را برای استخراج‌کنندگان کریپتو که در آپارتمان‌های مسکونی فعالیت می‌کنند، پیشنهاد کرده‌اند

russian-electricity
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات روسیه پیشنهاد کرده‌اند تا جریمه‌های سنگینی بر استخراج‌کنندگان مشکوک رمز ارز که در املاک مسکونی خود فعالیت می‌کنند، اعمال شود. مقامات همچنین ممکن است اصلاحاتی را در قانون تخلفات اداری در نظر بگیرند که مسئولیت استفاده نادرست از برق را بر عهده افراد خاطی قرار می‌دهد.

اقدامات پیشنهادی با هدف مهار موارد فزاینده قطع برق

مقامات روسیه قصد خود را برای پیگیری استخراج‌کنندگان خصوصی رمز ارز که به طور غیرقانونی به شبکه ملی متصل می‌شوند، اعلام کرده‌اند. بر اساس یک گزارش، یک شورای متخصص که توسط دولت منصوب شده‌اند، پیشنهاد جریمه‌های سنگین برای کاربران خانگی داده است که از میزان مصرف اعلام‌شده خود تجاوز می‌کنند.

این گزارش حاکی از آن است که این مقامات طرحی را برای هدف قرار دادن ماینرهای رمز ارز که در املاک مسکونی خود فعالیت می‌کنند، پیشنهاد کرده‌اند تا از قطع برق در برخی مناطق کشور جلوگیری کنند. این گزارش نشان می‌دهد که جریمه‌های اعمال‌شده با استفاده از نرخ‌های تجاری که معمولاً برای شرکت‌های صنعتی اختصاص داده می‌شود، محاسبه خواهد شد.

در همان گزارش، آندری رومانچوک (Andrei Romanchuk)، نایب رئیس هیئت مدیره انجمن “شریک قابل اعتماد” (Reliable Partner)، به ابزارهایی اشاره می‌کند که مهندسان روسی می‌توانند برای مقابله با “استخراج خاکستری” استفاده کنند. رومانچوک همچنین فاش کرد که مقامات روسیه ممکن است اصلاحاتی را در قانون تخلفات اداری در نظر بگیرند که مسئولیت استفاده نادرست از برق را بر عهده افراد خاطی قرار می‌دهد.

در همین حال، سرگئی بزدلوف (Sergey Bezdelov)، مدیر انجمن استخراج صنعتی (Association of Industrial Mining)، در این گزارش دیدگاه انجمن خود درباره استخراج رمز ارز در روسیه را به اشتراک گذاشته است.

بزدلوف گفت:

“ما نسبت از هر اقدامی که هدف آن ایجاد شرایط برای توسعه استخراج صنعتی در کشور باشد، حمایت می‌کنیم. ما بررسی‌های شرکت‌های فروش را نیز در میان آن‌ها قرار می‌دهیم. آن‌ها به قانونی‌سازی این بازار در روسیه کمک خواهند کرد.”

در حالی که اهمیت استخراج رمز ارز برای اقتصاد روسیه به خوبی بیان شده است، مقاماتی مانند رومانچوک (Romanchuk) معتقدند که کشورشان با رگوله ساختن این فعالیت‌ها بهره بیشتری خواهد برد.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مقامات روسیه اِعمال جریمه‌های سنگینی را برای استخراج‌کنندگان کریپتو که در آپارتمان‌های مسکونی فعالیت می‌کنند، پیشنهاد کرده‌اند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.