گزارش روزانه بازار فارکس، 14 می 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-14-می-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • ارزش قراردادهای آتی سهام آسیایی S&P 500 در طول شب کاهش یافت.
  • داده‌های بازار کار بریتانیا امروز صبح به طور گسترده هم‌راستا با انتظارات بود.
  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) چک دیروز بالاتر از حد انتظارات، 2.9 درصد نسبت به سال گذشته بود.

اخبار بازار

  • شب گذشته، همچنان که فعالان بازارها امروز منتظر انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) و فردا، داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) هستند تا مسیر آینده نرخ بهره فدرال رزرو را بهتر ارزیابی کنند، ارزش سهام آسیا به طور کلی کاهش یافتند و قراردادهای آتی S&P 500 نیز کاهش یافتند در حالی که بازده ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا نزدیک به ۴.۵ درصد باقی ماند. داده‌های مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) امروز در ساعت ۱۳:۳۰ منتشر خواهد شد و هر دو پیش‌بینی فعالان بازار و تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) افزایش ۰.۳ درصدی نسبت به ماه گذشته (m/m) را پیش‌بینی کرده‌اند، که نسبت به ماه گذشته اندکی افزایش دارد. دیروز، در فضای ارز، دلار آمریکا نسبت به همتایان گروه ۱۰ (G10) کمی ضعیف‌تر معامله شد، به طوری که جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) به طور موقت از سطح ۱.۰۸ فراتر رفت و فرانک سوئیس (CHF) و ین ژاپن (JPY) نیز از دیگر ارزها در گروه ۱۰ بودند که عملکرد ضعیفی داشتند. (بلومبرگ)
  • داده‌های مربوط به بازار کار بریتانیا صبح امروز منتشر شد و درآمدهای هفتگی بدون احتساب پاداش‌ها با رشد ۶ درصدی نسبت به سه ماهه گذشته/نسبت به سال گذشته (3M/YoY) در مقابل انتظارات بازار که ۵.۹ درصد بود، ثبت شد. با این حال، نرخ بیکاری از ۴.۲ درصد در ماه گذشته به ۴.۳ درصد افزایش یافت، اما این رقم با اتفاق نظر بازار و پیش‌بینی‌های تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) مطابقت داشت. با توجه به این که این گزارش فقط انحرافات کوچکی از پیش‌بینی‌ها داشت، تیم تحقیقات بارکلیز این گزارش را به طور کلی مطابق با انتظارات تفسیر می‌کنند، که به این معنی است که آن‌ها همچنان انتظار دارند بانک انگلستان (BOE) چرخه کاهش خود را، با یک کاهش اولیه ۲۵ واحدی (bps) در ماه ژوئن آغاز کند. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • در جای دیگر، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) جمهوری چک نسبتاً قوی بود و با نرخ ۲.۹ درصد نسبت به سال گذشته (y/y) در مقابل اتفاق نظر بازار که ۲.۴ درصد بود، ثبت شد. این افزایش غیرمنتظره عمدتاً ناشی از شاخص قیمت مصرف‌کننده مواد غذایی که از ۰.۸- درصد نسبت به ماه گذشته به ۱.۷ درصد نسبت به ماه گذشته (m/m) افزایش یافت، ایجاد شد، در حالی که تورم خدمات در ماه ثابت باقی ماند که نشان‌دهنده ثبات تورم مربوط به کالاهای غیرخوراکی است. پس از انتشار این گزارش، کمی افزایش در ارزش کرون چک (CZK) مشاهده شد و جفت ارز یورو/ کرون چک (EURCZK) حدود ۰.۵ درصد کاهش یافت. با توجه به احتمال از بین رفتن برخی از پوزیشن‌های کوتاه سنگین کرون چک در بازار، تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) انتظار دارد این افزایش در کوتاه‌مدت ادامه یابد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 14 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.