معاون رئیس جمهور غنا می‌گوید دولت او قصد دارد اولین کشوری باشد که از بلاک چین پشتیبانی می‌کند

Ghana’s-Vice-President
آنچه در این مقاله میخوانید

طبق گفته معاون رئیس‌جمهور غنا، گام بعدی دولت این کشور در مسیر دیجیتالی‌سازی، پذیرش فناوری بلاک چین خواهد بود. او اظهار داشت که دولتش قصد دارد یکی از معدود دولت‌های جهان و اولین کشور در آفریقا باشد که با بلاک چین قدرت می‌گیرد.

دولت مبتنی بر بلاک چین

محامادو باومیا (Mahamadu Bawumia)، معاون رئیس‌جمهور غنا، اعلام کرد که پذیرش فناوری بلاک چین گام بعدی دولتش در مسیر دیجیتالی‌سازی خواهد بود. باومیا چنین استدلال کرد که پذیرش این فناوری نه تنها اطمینان حاصل می‌کند که داده‌ها و سوابق دولتی غیرقابل تغییر خواهند بود، بلکه دولتش را به یک «دولت مبتنی بر بلاک چین» تبدیل خواهد کرد.

بر اساس گزارشی از غناوب (Ghanaweb)، معاون رئیس‌جمهور بلاک چین را به عنوان یک ابزار دیجیتالی ایده‌آل برای مبارزه با فساد در بخش دولتی می‌بیند. باومیا (Bawumia)، که در چهاردهمین کنفرانس منطقه‌ای مشترک‌المنافع که اخیراً برگزار شد، سخنرانی کرد، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال، نهادهای دولتی به طور کامل دیجیتالی شوند تا اجرای روان مرحله بعدی را تضمین کنند.

باومیا (Bawumia) اعلام کرد که باور دارد دولت قادر خواهد بود مانند کشورهایی همچون استونی (Estonia) با یکپارچه‌سازی پایگاه‌های داده خود عمل کند. او گفت:

“همان‌طور که در کشورهای دیگر مانند استونی انجام شده است، برای غنا، مرحله بعدی فرایند دیجیتالی‌سازی ما، تکمیل یکپارچه‌سازی پایگاه‌های داده‌مان از طریق زیرساخت یکپارچه‌سازی X-Road است. سپس ما فناوری بلاک چین را در کل دولت اعمال خواهیم کرد تا شناسایی سریع و غیرقابل تغییر اصلاحات در داده‌های دیجیتالی و دستگاه‌های هوشمند را امکان‌پذیر کنیم.”

علاوه بر غیرقابل تغییر کردن سوابق یا داده‌ها، باومیا (Bawumia)، معاون رئیس‌جمهور غنا و کاندیدای ریاست‌جمهوری حزب حاکم “حزب میهنی نوین” (New Patriotic Party) در انتخابات ماه دسامبر، گفت که بلاک چین در متوقف کردن یا مسدود کردن فساد مفید خواهد بود.

باومیا همچنین فاش کرد که هدف دولتش این است که یکی از معدود دولت‌های مبتنی بر بلاک چین در جهان و اولین کشور در آفریقا شود.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره معاون رئیس جمهور غنا می‌گوید دولت او قصد دارد اولین کشوری باشد که از بلاک چین پشتیبانی می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.