چرا چین انقدر طلا می‌خرد؟!

چرا-چین-انقدر-طلا-می‌خرد-؟-!
آنچه در این مقاله میخوانید

اشتیاق چین برای طلا همچنان بالا باقی مانده است. تحلیلگران یو‌بی‌اس (UBS) احساسات و روندهای زیربنایی که دینامیک‌های بازار طلا در این کشور را به حرکت می‌اندازد را بررسی کرده‌اند. با وجود برخی تردیدها، نگرش نسبت به طلا در چین عمدتاً گاوی است، که بازتابی از برخورداری از دیدگاهی مثبت همراه با احتیاط است.

سفر اخیر یو‌بی‌اس (UBS) به چین، خوش‌بینی حاکم نسبت به طلا را آشکار ساخت، هرچند با نگرانی‌هایی در مورد صعود سریع قیمت‌های طلا و شکستگی ارتباط‌های کلان اقتصادی همراه بود. فعالان بازار در چین، همانند همتایان جهانی خود، درباره منشأ اخیر افزایش فعالیت‌های خرید طلا کنجکاو هستند.

در کوتاه‌مدت، اجماعی میان سرمایه‌گذاران چینی وجود دارد که هر کاهشی در قیمت‌های طلا باید به عنوان فرصت‌های خرید در نظر گرفته شود. در حالی که انتظارات برای قیمت‌های طلا در میان‌مدت تا بلندمدت همچنان خوش‌بینانه باقی می‌ماند، بسیاری از فعالان بازار دوره‌ای از تثبیت در کوتاه‌مدت را پیش‌بینی می‌کنند. این وقفه می‌تواند تقاضای فیزیکی را که اخیراً کاهش یافته، دوباره احیا کند و فرصتی برای تنظیم مجدد علاقه‌مندی‌ها برای سرمایه‌گذاری فراهم نماید.

جالب است که یو‌بی‌اس (UBS) انتظارات قیمتی نسبتاً محدود برای رشد در میان فعالان بازار چین نسبت به کسانی در سایر مناطق مشاهده کرد. با توجه به استحکام داده‌های اقتصادی آمریکا، این رویکرد محتاطانه تا حدی به تردید‌ها در مورد کاهش‌های بالقوه نرخ بهره توسط فدرال رزرو نسبت داده می‌شود.

با وجود احساس محتاطانه، واردات طلای چین در سه‌ماهه اول قوی باقی ماند و به رغم رشد ۱۰ درصدی قیمت‌های طلای محاسبه شده به یوان چین، به این روند ادامه داد. با این حال، خریدهای طلا توسط بانک مرکزی کاهش قابل توجهی داشت، به طوری که خریدهای رسمی طلای چین در سه‌ماهه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافت. این روند تا ماه آوریل ادامه یافت، که نشان‌دهنده تسهیل احتمالی در کل خریدهای طلا توسط بخش رسمی است.

اسد خان (Asad Khan)، یکی از فعالان بازار طلا در هند، در این باره گفت:

“احساس محتاطانه در میان فعالان بازار چین، همراه با کاهش خریدهای طلا توسط بانک‌های مرکزی، می‌تواند به نوسانات کوتاه‌مدت در بازار طلا منجر شود. با این حال، واردات قوی طلا در سه‌ماهه اول نشان‌دهنده تقاضای مستمر قوی از سوی مصرف‌کنندگان است. ترکیب این عوامل ممکن است به دوره‌ای از تثبیت در کوتاه‌مدت منجر شود، که پس از آن احیای احتمالی تقاضای فیزیکی و تنظیم مجدد علاقه‌مندی‌ به سرمایه‌گذاری رخ می‌دهد. در کل، بازار طلا ممکن است برخی تنظیمات را تجربه کند، اما می‌تواند در میان‌مدت تا بلندمدت شناور باقی بماند.”

دیدگاه خود را درباره چرا چین انقدر طلا می‌خرد؟! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.