راه جدید کره جنوبی برای حفظ ارزش سرمایه

راه-جدید-کره-جنوبی-برای-حفظ-ارزش-سرمایه
آنچه در این مقاله میخوانید

در حالی که طلا اغلب به صورت شمش یا سکه ۱ اونسی فروخته می‌شود، بازار خرده‌فروشی کره با یک استراتژی بازاریابی بسیار غیرمعمول از موفقیت اخیر طلا بهره‌مند شده است. از قدیم، تصور می‌شده است که سرمایه‌گذاران تمایل به خرید مقادیر بزرگتر از شمش دارند چون محاسبات را ساده‌تر می‌کنند و هزینه تراکنش کمتری نسبت به خرید همان مقدار طلا در مقادیر کوچکتر دارند.

تقاضا برای شمش‌ها و سکه‌های سنتی در کره جنوبی ۲۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اما جالب‌ترین توسعه از دستگاه‌های فروش خودکار و فروشگاه‌های غذای آماده در کره جنوبی ناشی می‌شود.

شرکت کره‌ای ساخت سکه و چاپ اوراق بهادار (KOMSCO) با همکاری سی‌یو (CU)، بزرگ‌ترین زنجیره فروشگاه‌های غذای آماده کُره، اقدام به تولید شمش‌های کوچک طلا از ۰.۵ تا ۱.۸۷ گرم کرده است. هر شمش کوچک طلا شامل پیام‌هایی برای تولدها و سایر رویدادها است، که ارزش احساسی به ارزش سرمایه‌گذاری آن‌ها افزوده است.

این ظروف کوچک حاوی ارزش ملموس هم در فروشگاه‌های غذای آماده و هم در دستگاه‌های فروش خودکار در سراسر کره یافت می‌شوند. شرکت‌های متعدد دیگری در کُره و سایر نقاط آسیا شروع به انجام اقدامات مشابه برای بهره‌برداری از عدم اطمینان اقتصادی رو به رشد کرده‌اند.

دسترسی آسان به این گزینه‌ها به افزایش ۲۰.۲ درصدی تقاضای طلا در کره جنوبی طی سال گذشته کمک کرده است. هرچند که طلا از قبل شاهد افزایش تاریخی از نظر میزان تقاضا بوده است، برخی می‌گویند که شرایط اقتصادی پیرامونی تنها این افزایش را ادامه خواهد داد.

نگرانی‌های فزاینده در مورد تورم به این افزایش اخیر در تمایل به سرمایه‌گذاری روی طلا کمک کرده است. ماهیت بسیار کوچک این اشکال ریز طلا به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا به تدریج سبدهای سرمایه‌گذاری خود را در برابر اثرات تخریبی تورم تقویت کنند.

این گزینه برای بسیاری که خطرات ارز فیات را می‌شناسند اما آماده صرف هزاران دلار برای اونس‌های شمش طلا با کیفیت برتر نیستند، جذاب است. دستگاه‌های فروش خودکار و سایر روش‌های ساده خرید نیز وسیله‌ای ملموس برای تسکین ترس‌ها فراهم می‌کنند.

فروشگاه‌های غذای آماده مکان مناسبی برای به صدا درآوردن زنگ‌های خطر تورم هستند. طیف گسترده‌ای از اقلام آنها نشان می‌دهد که تورم چقدر سرسام‌آور شده است. این ترس می‌تواند به سرعت با سرمایه‌گذاری در یک دارایی واقعی که قدرت محافظت در برابر تهدید تورم را دارد، برطرف شود.

در حالی که سرمایه‌گذاری در طلا از قدیم با محبوبیت کمتری در میان مصرف‌کنندگان جوان مواجه بوده است، جوانان کره‌ای ۴۱.۳ درصد از خرید این قطعات جدید شمش را به خود اختصاص می‌دهند. به نظر می‌رسد آنها از ماهیت شخصی آن، همراه با سازگاری با وضعیت مالی خود لذت می‌برند.

گزینه خرید مقادیر کمتر شمش امکان خرید طلا با درآمدهای کمتر قابل خرج جوانان را فراهم می‌سازد. بیشتر جوانان پس‌انداز بسیار کمی دارند و نمی‌توانند حدود ۲,۳۰۰ دلار یا بیشتر را که برای به دست آوردن حتی یک اونس، کوچکترین اندازه استاندارد برای شمش سنتی نیاز است، پس‌انداز کنند. در حالی که آنها می‌توانند ارزش شمش طلا را درک کنند، جوانان اغلب فاقد خودکنترلی و وسایل مالی لازم برای خرید منظم شمش هستند. کمبود کنترل تکانه‌ای جوانان با توانایی آنها برای دیدن مستقیم طلا در مقابل خود به جای انتظار برای ارسال آن، به سمت جهت مثبتی هدایت می‌شود.

شمش کوچک‌سازی شده هم تقاضا برای طلا را افزایش داده و هم به مصرف‌کنندگان اجازه داده است تا خود را در برابر تهدید همیشه ممکن تورم محافظت کنند.

موفقیت آن در کره این سوال را مطرح می‌کند که آیا این طرح در آمریکا نیز موفق خواهد شد. سرمایه‌گذاران آمریکایی از گذشته تمایل داشته‌اند تا شمش را از فروشگاه‌های سکه محلی یا به صورت آنلاین خریداری کنند، اما گزینه‌هایی مانند آن چه در کره ارائه شده است، می‌تواند به آمریکایی‌های فقیرتر یا جوان‌تر اجازه دهد تا وارد بازار شوند و راهی برای خروج از وضعیت خود پیدا کنند.

اگر آمریکایی‌ها به همین گزینه‌ها دسترسی داشته باشند، شرایط سرمایه‌گذاری عالی به میزان بیشتری برای همه به طور برابر فراهم می‌شود. با افزایش تورم در آمریکا، هر نوع قابل دسترسی از طلا به همه اقشار مردم کمک خواهد کرد تا بتوانند در این فلز گرانبها سرمایه‌گذاری نمایند.

دیدگاه خود را درباره راه جدید کره جنوبی برای حفظ ارزش سرمایه بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.