رأی سنای ایالات متحده به لغو قوانین بحث‌برانگیز کریپتوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار – خطر وتوی بایدن در حال نزدیک شدن است

fit21-house-vote-3
آنچه در این مقاله میخوانید

سنای ایالات متحده حکم کرده است تا قانون SAB ۱۲۱ جنجالی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) را که بارهای رگولاتوری را بر نگهدارندگان دارایی‌های دیجیتال اعمال می‌کند، لغو کند. این قطعنامه همچنین در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده است و اکنون با تهدید وتو از سوی رئیس‌جمهور جو بایدن (Joe Biden) روبرو است. هفته گذشته، کاخ سفید بیانیه‌ای صادر کرد: “اگر رئیس‌جمهور با H.J. Res. ۱۰۹ مواجه شود، آن را وتو خواهد کرد.”

سنا قانون رگولاتوری SAB ۱۲۱ رمز ارز کمیسیون بورس و اوراق بهادار را لغو کرد

سنای ایالات متحده روز پنج‌شنبه H.J. Res. ۱۰۹ را به تصویب رساند تا بولتن حسابداری کارکنان شماره ۱۲۱ (SAB ۱۲۱) کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) را لغو کند. این قطعنامه که ۶۰ رأی موافق و ۳۸ رأی مخالف به دست آورد، هدفش حذف بارهای رگولاتوری بر موسسات مالی و شرکت‌های دارنده دارایی‌های دیجیتال است.

مجلس نمایندگان ایالات متحده نیز H.J. Res. ۱۰۹ را تصویب کرده است. کمیته خدمات مالی مجلس توضیح داد: «H.J.Res. ۱۰۹ SAB ۱۲۱ کمیسیون بورس و اوراق بهادار را تحت قانون بازبینی کنگره (CRA) لغو می‌کند. با لغو SAB ۱۲۱، این قطعنامه دو حزبی اطمینان می‌دهد که مصرف‌کنندگان با حذف موانعی که جلوی موسسات مالی بسیار رگوله‌شده و شرکت‌ها را از عمل کردن به عنوان نگهدارندگان دارایی‌های دیجیتال می‌گیرد، محافظت می‌شوند.”

sab-121-saylor

با این حال، کاخ سفید اعلام کرده است که رئیس‌جمهور جو بایدن (Joe Biden) این قطعنامه را در صورت ارائه به او، وتو خواهد کرد.

سناتور آمریکایی سینتیا لومیس (Cynthia Lummis) (R-WY)، که قانون SAB ۱۲۱ را در مورد دارایی‌های دیجیتال «قانون اشتباه» نامید، پس از رأی‌گیری در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی X این پیام را به اشتراک گذاشت:

“تصویب CRA توسط سنا برای لغو SAB ۱۲۱ پیروزی برای نوآوری مالی و نقدی آشکار بر روشی است که دولت بایدن و گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار(SEC)رمز ارزها را مورد آسیب قرار داده‌اند. همچنین این نخستین بار است که کنگره قانون مستقل رمز ارز را تصویب می‌کند. ما تازه شروع کرده‌ایم.”

او افزود: “کنگره کاری انجام داد. این اتفاق همیشه نمی‌افتد. مخصوصاً با مجالس مجزا. حالا: صحبت کنید و به کاخ سفید اطلاع دهید. رئیس‌جمهور تنها چیزی است که در مسیر این قطعنامه قرار دارد. اگر او تهدید وتوی خود را عملی کند، مراقب باشید.”

نظر شما در مورد تصمیم سنا برای لغو SAB 121 کمیسیون بورس و اوراق بهادار چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رأی سنای ایالات متحده به لغو قوانین بحث‌برانگیز کریپتوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار – خطر وتوی بایدن در حال نزدیک شدن است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.