لیبی ماموران گمرک را به جرم قاچاق 2 میلیارد دلاری طلا دستگیر کرد

لیبی-ماموران-گمرک-را-به-جرم-قاچاق-طلا-دستگیر-کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

مقامات لیبی چندین مقام ارشد گمرکی را در ارتباط با تلاش ناموفق برای قاچاق حدود ۲ میلیارد دلار طلا دستگیر کردند.

بر اساس بیانیه‌ای که در صفحه فیسبوک دفتر دادستان کل منتشر شده است، بازداشت‌شدگان، از جمله مدیرکل سازمان گمرک و رئیس گمرک فرودگاه مصراته (Misrata)، ظاهراً با دیگران توطئه کرده‌اند تا حدود ۲۶ تن شمش طلا را قاچاق کنند. این محموله با قیمت‌های فعلی حدود ۲ میلیارد دلار ارزش دارد.

این محموله معادل حدود یک چهارم از ذخایر طلا لیبی است که حدود ۱۱۶.۶ تن تخمین شده است و چهارمین ذخیره بالای طلا در آفریقا محسوب می‌شود.

از زمانی که معمر القذافی، دیکتاتور دیرینه لیبی، در سال ۲۰۱۱ سرنگون شد، این کشور در آشوب فرو رفته است که منجر به تقسیم‌های سیاسی، ناپایداری و خشونت شده و آن را به یک مرکز برای قاچاق غیرقانونی در طول دهه گذشته تبدیل کرده است.

دفتر دادستان کل، که در ماه ژانویه، تحقیقات در مورد این پرونده را آغاز کرد، گفت که بر اساس قانون لیبی، تنها بانک مرکزی این کشور می‌تواند طلا صادر کند.

دیدگاه خود را درباره لیبی ماموران گمرک را به جرم قاچاق 2 میلیارد دلاری طلا دستگیر کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.