گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 18 می 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-18-می-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

به دنبال یک روند نزولی در پایان آخرین روز معاملاتی، معاملات سهام آمریکا امروز با اندکی افزایش قیمت آغاز شد. شاخص پیشرو (Leading Index)، که برای پیش‌بینی فعالیت‌های اقتصادی آینده با ترکیب چندین شاخص فردی مانند میانگین ساعات کار هفتگی، سفارشات جدید برای کالاهای مصرفی، مجوزهای ساختمانی و قیمت‌های سهام طراحی شده است، در ماه آوریل، به ۰.۶- رسید، در حالی که در ماه مارش ۰.۳- بود. لازم به ذکر است که با وجود این رقم منفی، فوریه سال ۲۰۲۴ تنها زمانی در دو سال گذشته بود که برآورد این شاخص بالاتر از صفر بود.

شاخص دلار در ۱۰۴.۵ ثابت ماند، در حالی که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله ایالات متحده تا حدی افزایش یافت و به ۴.۴ درصد رسید.

در اروپا، ارقام نهایی مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای ماه آوریل مطابق با انتظارات بود، و شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به کل کالاها ۲.۴ درصد و شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به کل کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی ۲.۷ درصد ثبت شد، که انتظارات سرمایه‌گذاران را برای اولین کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا (ECB) در ماه ژوئن را تأیید کرد.

فلزات پایه امروز دوباره شاهد روند صعودی چشمگیری بودند که این روند عمدتاً تحت تأثیر تغییرات قیمت مس قرار داشت. همچنان که قرارداد بورس فلزات لندن (LME) تغییرات مشاهده‌شده در بورس کالای نیویورک (Comex) را منعکس می‌کند، بهای این فلز برای سومین روز متوالی جهش بیشتری داشت و از سطح ۱۰,۵۰۰ دلار به ازای هر تن فراتر رفت.

قیمت نیکل نیز از سطح ۲۰,۰۰۰ دلار به ازای هر تن بالاتر رفت و به ۲۱,۰۸۰ دلار به ازای هر تن صعود کرد. کمبود عرضه فعالان بازارها را غافلگیر کرده و باعث افزایش قیمت چشمگیری در روزهای اخیر شده است؛ با این حال، شواهد فاندامنتال کمی وجود دارد که نشان دهد قیمت‌ها باید در این سطوح باقی بمانند.

در حالی که موجودی‌های مس و نیکل در بورس فلزات لندن (LME) کاهش می‌یابد، تغییرات قیمت جزئی هستند و اختلاف قیمت‌های نقدی نسبت به قیمت آنها در 3 ماه آینده در محدوده کونتانگو باقی می‌ماند که نشان‌دهنده نگرانی کم در مورد در دسترس بودن فلز در بلندمدت است.

با این حال، کسانی که پوزیشن کوتاه اتخاذ کرده‌اند، احتمالاً در روزهای آینده نقش کلیدی در تعیین قیمت‌ها خواهند داشت.

در جای دیگر، سرب و روی نیز از همین روند تبعیت کردند، . بهای آنها، به ترتیب تا ۲,۲۸۳.۵۰ دلار و ۳,۰۳۱ دلار به ازای هر تن جهش داشتند.

بهای فلزات گرانبها امروز روندی صعودی داشتند، و قیمت طلا به ۲,۴۱۰ دلار به ازای هر اونس و قیمت نقره به ۳۰.۷۲ دلار به ازای هر اونس افزایش یافت، که بالاترین سطح خود در یک دهه را نشان می‌دهد. افزایش قیمت نقره نسبت به طلا همچنان نسبتاً ناچیز است، و نسبت فعلی طلا به نقره حدود  است۸۰ است، در حالی که میانگین ۲۰ ساله ۶۸ است، که پتانسیل بیشتری برای افزایش ارزش نقره را نشان می‌دهد.

قیمت‌های نفت عمدتاً بدون تغییر بودند، و نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با قیمت۷۹.۴ دلار به ازای هر بشکه و نفت برنت (Brent) با قیمت ۸۳.۵ دلار به ازای هر بشکه معامله می‌شوند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 18 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.