السالوادور با استفاده از انرژی زمین گرمایی نزدیک به 474 بیت کوین را استخراج کرده است

El-Salvador-Reportedly-Mined-Nearly-474-BTC-Using-Geothermal-Energy
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس گزارش‌های رسیده، السالوادور، اولین کشوری که بیت کوین را به عنوان پول قانونی پذیرفت، ۴۷۳.۵ بیت کوین را با استفاده از انرژی زمین‌گرمایی به خزانه‌داری خود اضافه کرده است. بر اساس این گزارش‌ها، داده‌های رسمی منتشر شده توسط دفتر بیت کوین السالوادور (ONBTC) افشا کرد که این تعداد بیت کوین از سال ۲۰۲۱ با استفاده از ۱.۵ مگاوات برق از مجموعه آتشفشانی تکاپا (Tecapa) استخراج شده است.

السالوادور ۴۷۳.۵ بیت کوین را با استفاده از منابع برق زمین‌گرمایی تولید کرده است

شرکت‌ها و کشورها از منابع انرژی سبز برای استخراج بیت کوین استفاده می‌کنند. بر اساس گزارش رویترز (Reuters)، دفتر بیت کوین السالوادور (ONBTC)، سازمانی که به مدیریت تمام مسائل مربوط به رمزارزها اختصاص یافته است، گزارش داد که ۴۷۳.۵ بیت کوین به خزانه بیت کوین ملی این کشور افزوده شده است. این بیت کوین‌ها در مراکز استخراج السالوادور به دست آمده‌اند که برق آنها از سال ۲۰۲۱ با استفاده از انرژی زمین‌گرمایی تأمین می‌شود.

این بیت کوین‌ها توسط ۳۰۰ دستگاه استخراج‌کننده در نیروگاه زمین‌گرمایی برلین با استفاده از انرژی فراهم شده توسط مجموعه آتشفشانی تکاپا برداشت شده‌اند. این رمزارزها بخشی از بیش از ۵,۷۵۰ بیت کوینی هستند که السالوادور در حال حاضر در آدرس خزانه‌داری عمومی خود نگهداری می‌کند، که اطلاعات آن اوایل امسال توسط رئیس‌جمهور السالوادور، نایب بوکله (Nayib Bukele)  فاش شد.

بوکله چندین بار در مورد استفاده از انرژی زمین‌گرمایی، نوعی قدرت که از بخار برداشت شده از مخازن واقع در زیر زمین برای به کار انداختن توربین‌ها به دست می‌آید، اظهار نظر کرده است. او حتی ویدئویی منتشر کرد که شروع عملیات در نیروگاه زمین‌گرمایی برلین را نشان می‌دهد و اتصال برخی از استخراج‌کنندگان بیت کوین را به نمایش می‌گذارد. با این حال، این یکی از اولین زمان‌هایی است که دولت بوکله برخی از نتایج این ابتکار برای استخراج سبز را ارائه می‌دهد.

با توجه به این که فقط ۱.۵ مگاوات از ۱۲۰ مگاوات تولید شده توسط نیروگاه برلین در حال حاضر برای این هدف استفاده می‌شود، این پروژه ممکن است گسترش یابد. در سال ۲۰۲۲، بوکله تأیید کرد که کشورش سرمایه‌گذاری‌هایی را برای افزایش ظرفیت شبکه قدرت زمین‌گرمایی خود انجام داده است و افشا کرد که چاهی را پیدا کرده است که قادر به تولید ۹۵ مگاوات در سال ۲۰۲۲ است. این میزان می‌تواند تمام برق مورد نیاز برای تأمین انرژی شهر بیت کوین باشد، کلان‌شهری که توسط رئیس‌جمهور در سال ۲۰۲۱ اعلام شد و قرار است با انرژی سبز شروع به فعالیت نماید.

نظر شما در مورد انرژی زمین گرمایی که به ابتکار استخراج بیت کوین سبز السالوادور کمک می کند، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره السالوادور با استفاده از انرژی زمین گرمایی نزدیک به 474 بیت کوین را استخراج کرده است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.