جیم ریکاردز، اقتصاددان، پیش‌بینی می‌کند قیمت طلا از 27,000 دلار فراتر رود!

Economist-Jim-Rickards-Predicts-Gold-Price
آنچه در این مقاله میخوانید

جیم ریکاردز (Jim Rickards)، اقتصاددان، پیش‌بینی می‌کند که قیمت طلا ممکن است از ۲۷,۰۰۰ دلار فراتر رود و تأکید می‌کند که این پیش‌بینی برای جلب توجه یا ایجاد شوک ارائه نشده است. او توضیح داد: “این نتیجه یک تحلیل دقیق است.” این تخمین حاکی از افزایش قابل توجهی نسبت به برآورد قبلی او است که قیمت طلا را تا ۱۵,۰۰۰ دلار تا سال ۲۰۲۶ پیش‌بینی کرده بود.

پیش‌بینی جیم ریکاردز در مورد افزایش قیمت طلا تا ۲۷ هزار دلار

در یک مقاله نظری که این هفته در “روزنامه دیلی رکونینگ (Daily Reckoning)” منتشر شد، جیم ریکاردز، اقتصاددان، پیش‌بینی خود را در مورد قیمت‌های طلا به اشتراک گذاشت. ریکاردز یک وکیل، اقتصاددان، بانکدار سرمایه‌گذاری و مشاور امور اقتصاد بین‌المللی و تهدیدات مالی اهل آمریکا است. او همچنین نویسنده پرفروش کتاب‌هایی مانند “جنگ‌های ارزی (Currency Wars)”، “مرگ پول (The Death of Money)” و “دلیل جدیدی برای طلا (The New Case for Gold.)” است.

ریکاردز در ابتدا گفت: “من قبلاً گفته‌ام که قیمت طلا می‌تواند تا سال ۲۰۲۶ به ۱۵,۰۰۰ دلار برسد. امروز، من این پیش‌بینی را به‌روز می‌کنم” و توضیح داد:

“آخرین پیش‌بینی من این است که قیمت طلا ممکن است واقعاً از ۲۷,۰۰۰ دلار فراتر رود. من این را برای جلب توجه یا شوکه کردن مردم نمی‌گویم. این حدس نیست؛ بلکه نتیجه تحلیلی دقیق است.”

ریکاردز در ادامه توضیح داد: “البته، هیچ تضمینی وجود ندارد که این اتفاق بیفتد. اما این پیش‌بینی بر اساس بهترین ابزارها و مدل‌های موجود است که در بسیاری از موقعیت‌های دیگر درست از آب درآمده‌اند.”

تحلیل ریکاردز به بررسی قیمت غیرتورمی طلا تحت یک استاندارد جدید طلا می‌پردازد. بانکداران مرکزی در حال حاضر جمع کردن پول‌های فیات را، که تحت کنترل آنها هستند، به طلا، که قابل کنترل نیستند، ترجیح می‌دهند. با این حال، ریکاردز اعلام کرد که “اگر اعتماد به ارزهای دستوری به دلیل ترکیبی از عوامل چاپ بی‌رویه پول، رقابت با بیت ‌کوین، سطوح بسیار بالای بدهی‌های دلاری، بحران مالی جدید، جنگ یا فاجعه طبیعی فرو بریزد”، آن‌ها ممکن است هیچ انتخابی نداشته باشند. در چنین مواردی، بانک‌های مرکزی ممکن است برای بازگرداندن ثبات پولی جهانی به خرید طلا بازگردند. این تحلیل همچنین قیمت صحیح طلا را برای جلوگیری از تورم یا تورم‌زدایی در نظر می‌گیرد و با استناد به نمونه‌های تاریخی برای تعادل اشاره می‌کند.

ریکاردز توضیح داد: “هدف سیاستی به وضوح این است که قیمت را به اندازه‌ «درست» برسانیم و با حفظ تعادل مناسب بین طلا و دلار، این کار را انجام دهیم. ایالات متحده در موقعیت ایده‌آلی برای انجام این کار است که شامل فروش طلا از ذخایر خزانه‌داری ایالات متحده، حدود ۸,۱۰۰ تن متریک (۲۶۱.۵ میلیون اونس تروا)، یا خرید طلا در بازار باز با استفاده از پول تازه چاپ‌شده فدرال رزرو می‌شود”.

ریکاردز همچنین توضیح داد که عرضه پول M1 ایالات متحده ۱۷.۹ تریلیون دلار است که شامل پول نقد، ذخایر بانکی و سپرده‌های بازخواستی می‌شود. او افزود که با فرض پشتوانه ۴۰ درصدی طلا، استانداردی که از سال ۱۹۱۳ تا سال ۱۹۴۶ استفاده می‌شد، ۷.۲ تریلیون دلار طلا مورد نیاز خواهد بود. این اقتصاددان در ادامه اظهار داشت:

“کاربرد ارزش‌گذاری ۷.۲ تریلیون دلاری به ۲۶۱.۵ میلیون اونس تروا منجر به رسیدن قیمت طلا به ۲۷,۵۳۳ دلار به ازای هر اونس می‌شود.”

ریکاردز اظهار داشت: “این قیمت تعادلی غیر تورم‌زدای طلا در یک استاندارد طلای جهانی جدید است. البته، عرضه‌های پول نوسان دارند؛ اخیراً به شدت افزایش یافته‌اند، به‌ویژه در ایالات متحده.” او افزود: “جای بحث وجود دارد که آیا نسبت پشتوانه ۴۰ درصدی بیش از حد بالا یا پایین است. با این حال، فرضیات من، بر اساس اقتصاد پولی و تاریخ، معتدل هستند. قیمت دلاری طلا بیش از ۲۵,۰۰۰ دلار به ازای هر اونس در یک استاندارد جدید طلا چندان دور از انتظار نیست.” قیمت طلا در تاریخ ۱۷ می (28 اردیبهشت ۱۴۰۳)، ۲,۴۲۷.۴۰ دلار به ازای هر اونس است.

آیا فکر می‌کنید که همان طور که جیم ریکاردز، اقتصاددان، پیش‌بینی کرده بود، قیمت طلا از 27 هزار دلار فراتر خواهد رفت؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره جیم ریکاردز، اقتصاددان، پیش‌بینی می‌کند قیمت طلا از 27,000 دلار فراتر رود! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.