صندوق بین‌المللی پول: مصادره دارایی‌های روسیه ممکن است سیستم مالی جهان را تضعیف کند

IMF-acknowledges-Russian-Assets'-Confiscation
آنچه در این مقاله میخوانید

صندوق بین‌المللی پول (IMF) نگرانی‌های خود را در مورد نتیجه احتمالی ضبط دارایی‌های روسیه در خارج از کشور به دنبال درگیری نظامی جاری بین آن کشور و اوکراین بیان کرده است. جولی کوزاک (Julie Kozack)، سخنگوی این نهاد، خواستار این شده است که این اقدامات دارای توجیه مناسبی باشند تا از تهدید سیستم مالی جهانی جلوگیری شود.

صندوق بین‌المللی پول (IMF) خواستار اقدام مناسب در مورد ضبط دارایی‌های روسیه در خارج از کشور شده است

توقیف احتمالی دارایی‌های روسیه در خارج از کشور، تحلیلگران مختلف و حتی سازمان‌های بین‌المللی مانند صندوق بین‌المللی پول (IMF) را بر آن داشته است تا نظرات خود را در مورد چگونگی انجام این کار ابراز کنند. با توجه به تصویب اخیر قانون بازسازی رفاه و فرصت اقتصادی (REPO) توسط مجلس نمایندگان ایالات متحده، که اختیاراتی به رئیس‌جمهور ایالات متحده برای توقیف این دارایی‌ها می‌دهد، برخی نگرانی‌هایی در مورد تأثیر این امر بر سیستم مالی مطرح کرده‌اند.

جولی کوزاک (Julie Kozack)، سخنگوی صندوق بین‌المللی پول (IMF)، در مورد نیاز به روند قانونی هنگام انجام هر گونه اقدام در خصوص تصاحب این دارایی‌های روسیه اظهار نظر کرده است.

بر اساس گزارش اسپوتنیک (Sputnik)، کوزاک اعلام کرد:

“آن چه برای صندوق بین‌المللی پول (IMF) مهم است این است که هر اقدامی که انجام می‌شود، دارای پایه حقوقی کافی باشد و به عملکرد سیستم پولی بین‌المللی آسیب نرساند.”

در حالی که قانون REPO هنوز باید در سنای ایالات متحده تصوب شود، در صورت تصویب آن، آینده ۶ میلیارد دلار دارایی روسیه در خاک آمریکا را تحت تأثیر قرار خواهد داد که قرار است برای کمک‌های بشردوستانه و اقتصادی به اوکراین استفاده شود.

تحلیلگران تخمین می‌زنند که تصویب قانون REPO می‌تواند منجر به تغییری در ساختار سیستم اقتصادی بین‌المللی شود، که ابتکارات موجود را که به دنبال جایگزینی نقش دلار ایالات متحده به عنوان ارز ذخیره هستند، تقویت می‌کند. این مسئله همچنین می‌تواند به اتحادیه اروپا قدرت بیشتری برای دنبال کردن اقدامات مشابه علیه روسیه بدهد.

با این حال، مقامات بانک روسیه اثرات تصویب قانون REPO بر ثبات اقتصادی روسیه را نادیده گرفته‌اند. الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina)، رئیس بانک روسیه، اظهار داشته است که این مسئله «هیچ تأثیری» نخواهد داشت، چون این نهاد «مدت‌ها است که عملیات روی دارایی‌های مسدودشده را متوقف کرده است.”

نظر شما در مورد اظهارات صندوق بین المللی پول در مورد مصادره دارایی‌های روسیه در کشورهای خارجی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره صندوق بین‌المللی پول: مصادره دارایی‌های روسیه ممکن است سیستم مالی جهان را تضعیف کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.