رئیس سابق CFTC، دونالد ترامپ را «نخستین رئیس جمهور رمزارزی آمریکا» می‌داند

trump-crypto-president
آنچه در این مقاله میخوانید

کریس جیانکارلو (Chris Giancarlo)، رئیس سابق کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، نقش بحرانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، در صنعت رمزارز را مورد تأکید قرار داده و او را به دلیل تصویب قراردادهای آتی بیت کوین در دوران ریاست‌جمهوری‌اش، “اولین رئیس‌جمهور رمزارزی آمریکا” نامیده است. موضع ترامپ در مورد رمزارز از زمانی که در کاخ سفید بوده، به طور قابل توجهی تکامل یافته است.

ترامپ ممکن است به حق خود را اولین رئیس‌جمهور رمزارزی آمریکا بنامد

کریس جیانکارلو، رئیس سابق کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، اخیراً نقش بحرانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، در صنعت رمزارز را مورد تأکید قرار داد. در یک اجلاس سیاست رمزارز در واشنگتن دی.سی، جیانکارلو ترامپ را «اولین رئیس‌جمهور رمزارزی آمریکا» خواند. این عنوان از زمان تصویب قراردادهای آتی بیت کوین در اولین سال ریاست‌جمهوری ترامپ نشأت گرفته است.

این رگولاتور سابق گفت:

“علاوه بر اعلام این که او اکنون «با آن خوب است» — منظور رمزارز است — ترامپ می‌تواند به حق خود را «اولین رئیس‌جمهور رمزارزی آمریکا» بنامد… این مسئله به دلیل راه‌اندازی قراردادهای آتی بیت کوین تحت نظارت در اولین سال ریاست‌جمهوری ترامپ است.”

ترامپ اخیراً موافقت خود با رمزارز را تأیید کرد. در ماه فوریه، او به محبوبیت بیت کوین اشاره کرد و گفت که بیت کوین زندگی خودش را پیدا کرده است و او “می‌تواند با آن زندگی کند.” این موضع تفاوت قابل توجهی با بیانیه او در جولای سال ۲۰۱۹ در توییتر (کنون X) بود، که نوشت: “من طرفدار بیت کوین و سایر رمزارزها که پول نیستند، و ارزش‌شان بسیار ناپایدار است و بر پایه هوا بنا شده است، نیستم.” از زمان ترک کاخ سفید، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده سه مجموعه توکن غیرقابل معاوضه (NFT) راه‌اندازی کرده است. در ماه مارس، او به بیت کوین به عنوان «شکل دیگری از پول» اشاره کرد و اظهار داشت که او “گاهی اوقات اجازه می‌دهد مردم از طریق بیت کوین پرداخت کنند، یا اجازه می‌دهد مردم با یک [ارز] جدید درگیر شوند.”

رئیس سابق کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) همچنین به اهمیت تصویب قراردادهای آتی بیت کوین در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ اشاره کرد: “موفقیت ماندگار این بازار آتی تحت نظارت کمک کرده است تا اطمینان حاصل شود که اولین کالای دیجیتال جهان — بیت کوین — با دلار آمریکا قیمت‌گذاری می‌شود” و بر اهمیت آن برای آینده دارایی‌های دیجیتال تأکید کرد.

جیانکارلو همچنین اعلام کرد که در سال ۲۰۱۷، رمزارز موضوع سیاسی نبود، چون او و همکارانش در کمیسیون CFTC “در حمایت از نوآوری‌های رگولاتوری متحد بودند.” با این حال، از آن زمان تاکنون، رمزارز به موضوعی سیاسی تبدیل شده است. اوایل این ماه، ترامپ با علاقه‌مندان به رمزارز دیدار کرد و تصمیم خود را برای پذیرش رمزارز به عنوان کمک‌های مالی به کمپین اعلام کرد. او همچنین به این گروه گفت که رئیس‌جمهور جو بایدن “حتی نمی‌داند” رمزارز چیست! او اعلام کرد که “اگر شما طرفدار رمزارز هستید، بهتر است به ترامپ رأی دهید”.

نظر شما در مورد موضع در حال تحول دونالد ترامپ در مورد رمز ارز چیست و آیا همان طور که کریس جیانکارلو پیشنهاد کرد، باید او را «اولین رئیس جمهور رمز ارزی آمریکا» نامید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رئیس سابق CFTC، دونالد ترامپ را «نخستین رئیس جمهور رمزارزی آمریکا» می‌داند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.