بورس ایران فعالیت خود را به خاطر شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور، متوقف کرد

بورس-ایران-فعالیت-خود-را-متوقف-کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

سازمان بورس و اوراق بهادار ایران فعالیت‌های خود را به دلیل شهادت رئیس‌جمهور ابراهیم رئیسی و تیم همراهش در سانحه سقوط هلیکوپتر در روز یکشنبه، متوقف کرد.

این سازمان اعلام کرد که تمام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران و همچنین معاملات در بازار فرابورس و معاملات مبتنی بر کالا از روز دوشنبه متوقف شده است.

سازمان بورس و اوراق بهادار اما اعلام کرده است که فعالیت‌های بازار فیزیکی در بورس‌های کالایی به شکل عادی ادامه دارد و اعلام کرده است که در روزهای آینده اطلاعیه‌های بیشتری در مورد فعالیت بازار منتشر خواهد کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، و هفت نفر دیگر سرنشینان هلیکوپتری بودند که روز یکشنبه در منطقه ورزقان در استان آذربایجان شرقی سقوط کرد.

ساعاتی پس از آن که رئیسی به همراه همتای آذربایجانی خود، الهام علی‌اف، سد مشترک قیز قلعه‌سی را در مرز دو کشور افتتاح کردند، این هلیکوپتر همراه با دو هلیکوپتر دیگر در مسیر رفتن به شهر تبریز بودند.

رئیسی که در سال 2021 انتخاب شد، به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران خدمت کرد.

بورس اوراق بهادار تهران یکی از چهار بورس ایران و مهمترین آنهاست. سه بورس دیگر عبارتند از بورس کالای ایران (IME)، بورس انرژی ایران (IRENEX) و بازار برخط اوراق بهادار ایران، موسوم به فرابورس ایران (IFB).

در اواخر ماه آوریل، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران (SEO)، اعلام کرد که این سازمان مصمم به حمایت از سهامداران در بازار سهام است.

عشقی در جلسه‌ای که با حضور فعالان اقتصادی از مؤسسات مالی، تحلیلگران و رسانه‌های بازار سرمایه برگزار شد، گفت:

“بحث‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی انتظارات بالایی را از بازار سهام ایجاد کرده است.”

این مقام رسمی به پیچیدگی شرایط حاکم بر بازار اشاره کرد و اعلام کرد که این سازمان با جدیت تمام به حمایت از حقوق سهامداران متعهد است.

عشقی افزود: “بی‌اعتمادی میان سهامداران تحت تأثیر عوامل مختلف موجب ایجاد شرایط دشواری در بازار شد و اکنون با توجه به چنین مشکلی نیازمند همدلی و غلبه بر این شرایط هستیم.”

عشقی همچنین گفت که زمانی که شرایط بازار سرمایه چندان مناسب نیست، طبیعتاً شرکت‌های بخش خصوصی چندان تمایلی به عرضه سهام خود در بازار سهام ندارند و معتقدند که ارزش چندانی برای شرکت‌ها در این بازار وجود ندارد.

این مقام رسمی افزود: “با این حال، تجربیات گذشته نشان می‌دهد که شرایط فعلی حاکم بر بازار نمی‌تواند در بلندمدت ادامه یابد.

دیدگاه خود را درباره بورس ایران فعالیت خود را به خاطر شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور، متوقف کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.