اظهارات دیوید بیلی، مدیر عامل شرکت بیت کوین، در مورد تغییر رویکرد شرکتش به بیت کوین و موارد دیگر

اظهارات-دیوید بیلی-مدیر-عامل-شرکت-بیت-کوین
آنچه در این مقاله میخوانید

دیوید بیلی (David Bailey)، مدیرعامل شرکت بیت کوین (Bitcoin Inc.)، برای مدتی از مدیریت کنفرانس بیت کوین آسیا در هنگ کنگ فاصله گرفت تا با جیسون شیمن (Jason Sheman)، معاون اجرایی بیت کوین دات کام، ملاقات کند. در این گفتگو، به درس‌های آموخته شده از اشتباهات گذشته، تغییر استراتژیک به سمت بیت کوین، کنفرانس بیت کوین، لایه‌های دوم بیت کوین و استیبل کوین‌ها روی بیت کوین پرداخته شد.

نکات مهم کنفرانس بیت کوین آسیا: دیوید بیلی درباره همه چیز بیت کوین صحبت می‌کند

“موضوع مربوط به این نیست که چند تصمیم بد گرفته‌اید. موضوع مربوط به گرفتن تصمیم خوب در لحظه‌ درست، یعنی زمانی است که باید گرفته شود. و این همان تصمیم تحول‌آفرین است.”

درس‌های دردناک و تصمیم‌های تحول‌آفرین

جیسون شیمن: شما گفته‌اید که برای موفقیت شرکت بیت کوین، درس‌های دردناک زیادی آموخته‌اید. آیا اشکالی ندارد یکی دو مورد از آن‌ها را به اشتراک بگذارید تا نشان دهید چطور به جایی که امروز هستید رسیده‌اید؟

دیوید بیلی: لطفاً مرا مجبور نکنید که از بزرگ‌ترین شکست‌هایم بگویم! من وقتی ۲۲ ساله بودم، شروع به کار با بیت کوین کردم. هیچ تجربه‌ حرفه‌ای واقعی در دنیای واقعی نداشتم. من هرگز شغل واقعی به جز یک کارآموزی نداشتم. من مستقیم از دانشگاه وارد ایجاد یک شرکت رسانه‌ای شدم. من ۲۲ ساله بودم. شما هیچ چیزی در مورد هیچ چیز نمی‌دانید. پس من در واقع هر اشتباهی که ممکن است انجام دهم، انجام داده‌ام.

اما چون من خیلی تلاش می‌کنم که تسلیم نشوم، همینطور تحصیلاتم را در مورد چگونگی اداره‌ یک کسب‌وکار به دست آوردم. فقط با مجبور شدن به اصلاح همه‌ تصمیمات بدی که گرفته‌ام. من خیلی بیش از حد اشتباه کرده‌ام. من نمی‌خواهم به همه‌ جزئیات بپردازم، اما می‌توانم یک کتاب در مورد همه‌ تصمیمات بدی که گرفته‌ام بنویسم. اما موضوع در مورد این نیست که چند تصمیم بد می‌گیرید. موضوع در مورد گرفتن تصمیم خوب در لحظه‌ درست، یعنی زمانی است که باید گرفته شود. و این همان تصمیم تحول‌آفرین است.

تصمیم تحول‌آفرین برای ما در سال ۲۰۱۸ بود که از تمام رمزارزها دور شویم. ما تصمیم گرفتیم که تمام منافع تجاری که ما داشتیم که مربوط به بلاک چین، رمزارز، یا هر چیز دیگری بود، را نادیده بگیریم و به طور کامل و ۱۰۰ درصدی به سمت بیت‌ کوین برویم. پس ما این تصمیم را در سال ۲۰۱۸ گرفتیم. این تصمیمی بود که باید برای داشتن تناسب محصول و بازار در جهان برای کسب‌وکار ما گرفته می‌شد.

شیمن: چطور می‌دانستید که باید در آن زمان این تصمیم را بگیرید؟

بیلی: اولاً، صادقانه بگویم، آن‌قدرها هم سخت نبود. داستان را می‌گویم، اما دلیل این که من در جایگاهی بودم که این تصمیم را بگیرم این بود که تقریباً برای من گرفته شده بود. ما یک شرکت بزرگ ساخته بودیم. در سال ۲۰۱۷ پول زیادی به دست آوردیم. و در سال ۲۰۱۸، تمام پول را از دست دادیم. در آن زمان، من ۲۷ ساله یا چیزی شبیه به آن بودم. من می‌گفتم: “وای، من تقریباً نیم میلیارد را در شرط‌بندی رمزارز سوزاندم در حالی که به چیزهایی که حتی به آن‌ها اعتقاد نداشتم، شرط‌بندی کرده بودم.” من چه کار می‌کردم؟ از آن تصمیمات بد به شدت پشیمان شده بودم.

سپس من فکر کردم، “می‌دونی، اگر قرار است ورشکست شوم، باید در مورد چیزی ورشکست شوم که واقعاً به آن اعتقاد دارم.” به این ترتیب، وقتی در مورد پشیمانی فکر می‌کنم، حداقل می‌توانم احساس کنم که ارزشش را داشت. تنها چیزی در تمام دنیای رمزارز که من واقعاً و صادقانه به آن اعتقاد داشتم، بیت کوین بود.

سپس ما در آن زمان کارمندی به نام آرون ون ویردوم (Aaron Van Wirdum)، داشتیم، که یک روزنامه‌نگار فوق‌العاده بیت کوین بود، که مرا نشاند و گفت: “هی، می‌دونی، ما در تلاش هستیم کنفرانس‌هایی برگزار کنیم، ما در تلاش هستیم همه چیز را انجام دهیم. و وقتی شما سعی می‌کنید همه چیز را انجام دهید، نمی‌توانید [نامفهوم] بمانید. در واقع، تنها چیزی که اهمیت دارد، بیت کوین است. تمام سایر رمزارزها از بیت کوین ناشی می‌شوند. اگر اتفاقی برای بیت کوین بیفتد، تمام سایر رمزارزها همان مشکل را دارند. اگر بیت کوین مشکل مقیاس‌پذیری داشته باشد، تمام سایر رمزارزها مشکل مقیاس‌پذیری دارند. اگر بیت کوین مشکل حریم خصوصی داشته باشد، تمام سایر رمزارزها مشکل حریم خصوصی دارند. پس به جای این که ما سعی کنیم در تمام این موارد پیروز شویم، بیایید مستقیم به منبع رودخانه برویم و در بیت کوین پیروز شویم. و اگر ما بتوانیم تأثیرگذارترین شرکت رسانه‌ای در بیت کوین باشیم، آنگاه ما تأثیرگذارترین شرکت رسانه‌ای در تمام دنیای رمزارز خواهیم بود.”

وقتی او این را گفت، یکدفعه دوزاری‌ام افتاد. این است حرکت استراتژیک. از آن جلسه به بعد، انگار، مانند شروع به نقد کردن همه چیزهایی است که بیت کوین نیستند. در پایان سال، ما یک پست وبلاگ نوشتیم به نام «بیت کوین را دوباره سرگرم‌کننده کنید.» ما خبر برگزاری کنفرانس بیت کوین را که فقط مختص بیت کوین بود، اعلام کردیم.

مردم فکر می‌کردند هرگز کار نخواهد کرد. آن‌ها می‌گفتند، “دوست من، تو با انجام این کار، خودکشی می‌کنی”.

خلاصه کنفرانس بیت کوین

بیلی: در آن زمان [۲۰۱۸]، زمان عجیبی در بیت کوین بود چون جنگ‌های اندازه بلاک در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد. اما آن‌ها یک سال قبل از آن نیز ادامه داشتند. خصومت و خشم زیادی وجود داشت و مردم عصبانی از یکدیگر بودند و همه این مسائل. بیت کوین قبلاً خیلی سرگرم‌کننده بود، بیایید بیت کوین اصیل را بازگردانیم. این بود آغاز این رویداد. همین چیز باعث شد این رویداد واقعاً موفق شود. ما اولین رویداد را در سان فرانسیسکو برنامه‌ریزی کردیم و انگار این بود، “خوب، بیت کوین اصیل چگونه بود؟” سپس ما رویداد را به همان شکل برگزار کردیم. مردم فکر می‌کردند هرگز کار نخواهد کرد. آن‌ها می‌گفتند، “دوست من، تو با انجام این کار، خودکشی می‌کنی.” و سپس آن‌ها به اولین کنفرانس بیت کوین آمدند و گفتند، “وای خدای من، چه حال و هوایی دارد!”

مردم فهمیدند که بازار بزرگی از مردم وجود دارد که می‌خواهند بیت کوین داشته باشند. این بود تولد این کسب‌وکار کامل.

شیمن: فکر می‌کنید ما جوهره بیت کوین اصیل را در این کنفرانس تجربه می‌کنیم؟

بیلی: اوه بله. من می‌گویم، نه به همان اندازه‌ای که ما با اولین کنفرانس بیت کوین انجام دادیم، چون تمام تیم ما روی اولین کنفرانس بیت کوین تمرکز داشت. بنابراین ما توانستیم به جزئیات دقیق‌تری بپردازیم. این اولین کنفرانس در جهان بود که از لایتنینگ برای همه چیز استفاده کرد. در کنفرانس، ما دستگاه‌های پین‌بال با دستگاه‌های سکه‌ای فعال شده توسط لایتنینگ داشتیم. ما مجبور بودیم توسعه‌دهنده‌ای پیدا کنیم که آن را در اوقات فراغت خود بسازد. ما آن را در یک گاراژ، مثل گاراژ ماشین یا هر چیز دیگری، برگزار کردیم. پس خیلی کثیف هم بود، که خیلی هم باحال است.

در این رویداد، ما تیمی اینجا در هنگ کنگ نداریم. کمی بیشتر چالش‌برانگیز بود. در مدت چهار ماه شکل گرفت. اما آن چه در مورد بیت کوین اصیل در این رویداد است، تصمیم در مورد محتوایی است که ما گرفتیم. ما دعوت کرده‌ایم و استقبال کرده‌ایم و سیستم‌های رتبه‌بندی، رون‌ها، لایه دوم‌ها در بیت کوین، چیزهایی که بسیار آزمایشی هستند را بررسی کرده‌ایم. بسیاری از این چیزها جواب نخواهند داد، اما ما می‌خواهیم تا حد ممکن، انرژی، هیجان، توجه و علاقه به بیت کوین را به ارمغان بیاوریم.

این همان چیزی بود که شرکت بیت کوین اولیه در مورد آن فعال بود. مانند این که چگونه ما بیت کوین را به هر فردی در سراسر کره زمین گسترش دهیم، ۱۰۰ درصد تمام معاملات جهان را روی بیت کوین انجام دهیم و از پول فیات خلاص شویم؟ این هدف اصلی بود که ما برای تحقق آن تلاش می‌کردیم. تمام این پروژه‌های طبقه پایین، تمام چیزهایی که مردم در حال ساختن هستند، من نمی‌دانم کدام‌یک موفق خواهند شد، اگر اصلاً موفق شوند، اما حداقل آن‌ها با آن مأموریت هم‌راستا هستند. و توسعه‌دهندگانی که ما اینجا داریم، کسانی هستند که می‌خواهند سافت فورک‌های بیشتری برای بیت کوین بسازند، بیت کوین را به هر شکل ممکن مفیدتر کنند. محرمانه‌تر، غیرمتمرکزتر، امن‌تر.

گروهی از مردم وجود دارند که می‌خواهند بیت کوین سفت و سخت شود. آن‌ها راضی هستند که چند صد میلیون نفر آن را داشته باشند. آن‌ها راضی هستند اگر شما فقط می‌توانید آن را در ETF داشته باشید. و برای من این مسئله مضحک است. پس بله، محتوای اینجا بیت کوین اصیل است. ما تعداد زیادی از استخراج‌کنندگان بیت کوین اصیل داریم. ما تعداد زیادی از صحنه بیت کوین اصیل از چین داریم. اما بسیاری از فعالیت‌هایی که ما داشتیم و بسیاری از چیزهای سرگرم‌کننده را نیاوردیم چون وقت نداشتیم. اما برای سال آینده خواهیم داشت.

“مردم از تعارض می‌ترسند. خوب، اما در پایان روز ما یک سیستم برای تعیین اجماع در مورد بیت کوین داریم. ما باید به آن سیستم تکیه کنیم.

چالش‌ها و چشم‌اندازهای آینده

شیمن: خیلی خلاصه در این مورد توضیح دهید. به نظر شما چرا می‌خواهند آن را سفت و سخت کنند؟

بیلی: چون آن‌ها می‌ترسند. برای افراد اولیه در بیت کوین، ایده سفت و سخت شدن مضحک بود چون بیت کوین آنقدر شکننده و نابالغ بود که اگر بیت کوین را در سال ۲۰۱۲ سفت و سخت می‌کردید، بیت کوین ۱۰۰ درصد شکست می‌خورد. همیشه از ابتدا معلوم بود که ما این کشتی را همان طور که پیش می‌رویم می‌سازیم، و واقعاً یک سفر بی‌پایان است. افرادی که می‌خواهند آن را سفت و سخت کنند، اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها، در سال ۲۰۲۰ وارد بیت کوین شدند که قیمت آن از قبل بسیار بالاتر بود. تمام آن‌ چه آن‌ها نگرانش هستند، این است که ارزش دارایی‌هایشان بالا می‌رود. آن‌ها می‌ترسند که اگر بیت کوین را تغییر دهید، ممکن است آن را خراب کنید، دارایی‌هایشان را نابود کنید. آن‌ها اعتماد ندارند که بیت کوین یک سیستم ضدشکننده است. من فکر می‌کنم با گذشت زمان آن‌ها یاد می‌گیرند که نترسند، بیت کوین نیازی به دستکش‌های کودک ندارد. بیت کوین یک هیولا است. هرچه بیشتر آزمایش و فشار داده شود، قوی‌تر می‌شود.

شیمن: شما چه چالش‌های نزدیکی برای بیت کوین در چند سال آینده می‌بینید؟

بیلی: وای خدای من، این سوال بزرگی است! فکر می‌کنم اولین چالش بزرگ این است که ما نیاز به فعال‌سازی یک سافت فورک داریم. حتی واقعاً مهم نیست که چه چیزی باشد: OP-Cat، CTV، چیزی که به جامعه و کاربران اطمینان می‌دهد که یک ایده به اندازه کافی خوب می‌تواند به بیت کوین آورده شود و ارزش دارد که روی ایده‌های واقعاً خوب کار شود چون نهایتاً می‌توانند اتفاق بیفتند.

وقتی توسعه‌دهندگان سال‌ها و سال‌ها و سال‌ها روی یک ایده واقعاً جالب کار می‌کنند و بسیاری از مردم آن را می‌خواهند و هیچ اتفاقی نمی‌افتد، خیلی دلسردکننده است. پس فکر می‌کنم چیز بزرگی که در کوتاه مدت در حال وقوع است، فعال‌سازی سافت فورک بعدی از زمان ریشه اصلی است. و فکر می‌کنم که این خیلی جنجالی خواهد بود، اما وقتی اتفاق بیفتد، مسیری برای نحوه رسیدگی به سافت فورک‌ها در آینده ایجاد خواهد کرد. و فکر می‌کنم که این محیط بیت کوین را به طور چشمگیری بهبود خواهد بخشید. پس این یک چالش است.

شیمن: چیزهایی برای بیت کوین پیشنهاد می‌شوند، اما فقط به نوعی کند می‌شوند و اتفاق نمی‌افتند.

بیلی: درست است. مردم از تعارض می‌ترسند. خوب، اما در پایان روز ما یک سیستم برای تعیین اجماع در بیت کوین داریم. ما باید به آن سیستم تکیه کنیم. ماینرها باید واقعاً نقش خود را در این سیستم بپذیرند. توسعه‌دهندگانی که روی این موارد کار می‌کنند، باید عقب‌نشینی نکنند و تسلیم نشوند. این اتفاق خواهد افتاد، اما دیدگاه‌های رقابتی در مورد بیت کوین وجود دارد. آیا بیت کوین فقط طلای دیجیتال است یا بیت کوین آینده تمام پول است؟ این فرق دارد، اما اشتراکاتی بین این ایده‌ها وجود دارد.

ما باید جامعه را در مورد جهتی که می‌رویم همسو کنیم. من می‌دانم که ما به کدام سمت می‌رویم چون سرمایه‌داری نیاز دارد که بیت کوین پولی برای جهان باشد، نه پول برای عده‌ای اندک.

سیاست لایه دوم ما در مورد حذف چیزها یا هر چیز دیگری نبود. در مورد این بود که چگونه یک گفتگوی مشخص در مورد آن چه در حال رخ دادن است داشته باشیم.

لایه‌های دوم و سیاست‌های تحریریه

شیمن: اخیراً سیاست تحریریه مجله بیت کوین در مورد این که چه چیزی یک لایه دوم محسوب می‌شود، به‌روز شد. آیا شما نیروی محرکه پشت این بودید؟ دلیل این که این سوال را می‌پرسم این است که در جامعه بیت کوین، شاید نه گروه بزرگی از مردم، اما لایه‌های دوم کمی بحث‌برانگیز هستند.

بیلی: مردم خیلی از ما عصبانی شدند! کسانی که بیشترین عصبانیت را داشتند، بسیاری از پروژه‌های لایه دوم بودند که گفتند، “اوه، این خیلی محدودکننده است.” اصطلاحات در بیت کوین در حال از دست دادن معنی خود هستند چون همه چیز خود را یک لایه دوم، یا یک زنجیره جانبی، یا یک رول آپ، یا چیزهای دیگر می‌نامند. هیچ معنای مشترکی برای این اصطلاحات وجود ندارد. بسیاری از این اصطلاحات از اتریوم می‌آیند، یا شاید یک معنا در اتریوم وجود دارد، اما ما هرگز در مورد رول آپ‌ها در بیت کوین صحبت نکرده‌ایم. پس ما نیاز داریم تعاریف روشنی ارائه دهیم. به این ترتیب، وقتی در مورد این موارد صحبت می‌کنیم، در مورد یک چیز صحبت می‌کنیم. و می‌تواند دقیق باشد.

سیاست لایه دوم ما در مورد حذف چیزها یا هر چیز دیگری نبود. در مورد این بود که چگونه یک گفتگوی مشخص در مورد آن چه در حال رخ دادن است داشته باشیم. وقتی آن چارچوب را نیز فراهم می‌کنید، به این معنی است که همان طور که مردم چیزهایی می‌سازند، برای دستیابی به آن نوع انتظارات تلاش می‌کنند. به این ترتیب، آن‌ها می‌توانند واقعاً خود را یک لایه دوم مناسب بنامند.

[تعریف ما] معیار بالایی است، اما باید معیار بالایی باشد. و هیچ اشکالی با زنجیره‌های جانبی وجود ندارد. هیچ اشکالی با زنجیره‌های جانبی فدرال یا امضای چندگانه یا هر چیز دیگری وجود ندارد، اما بیایید آن‌ها را چیز درستی بنامیم، نه این که آن‌ها را یک لایه دوم واقعی بنامیم. این موارد می‌توانند در آینده با دستیابی به نتایج جدید تغییر کنند.

به هر حال، من سیاست را تعیین نکردم. من واقعاً به هیچ وجه در تحریریه مجله بیت کوین دخالت ندارم. اما پیت ریزو (Pete Rizzo)، که محتوا را برای ما اداره می‌کند، سردبیر فنی ما شینوبی (Shinobi)، و سردبیر ما مارک گودوین (Mark Goodwin)، زمان زیادی را صرف این کردند که در مورد این که چه چیزی باید تعریف شود، آگاه باشند. سپس آن‌ها آن را منتشر کردند و شاید در آینده تغییر کند، اما فکر می‌کنم که یکی خوب است. ما قصد داریم سعی کنیم در توصیف این موارد با زبان خود دقیق‌تر شویم.

“بیت کوین در نقطه بسیار مهمی از زمان قرار دارد که به اندازه خاصی رسیده است و سطح بعدی که به آن می‌رویم جایی است که بیت کوین شروع به تغییر معنادار جهان می‌کند.”

استیبل‌کوین‌ها روی بیت کوین

شیمن: نظر شما در مورد استیبل‌کوین‌ها روی بیت کوین چیست؟

بیلی: من استیبل‌کوین‌ها را دوست ندارم. تمام مأموریت بیت کوین این است که ارزهای فیات را منفجر کند. اما این یک سیستم بدون اجازه است. اگر ارزشی برای مردم ایجاد کند، پس آن‌ها باید بتوانند هر چیزی را که می‌خواهند روی بیت کوین بسازند و از آن به هر نحوی که می‌خواهند استفاده کنند و اجازه دهند بازار تصمیم بگیرد.

فکر می‌کنم استیبل‌کوین‌ها و بیت کوین برای یک برخورد عظیم آماده هستند. شما قبلاً پرسیدید، چه خطرات بزرگی در آینده وجود دارد؟ بیت کوین در نقطه بسیار مهمی از زمان قرار دارد که به اندازه خاصی رسیده است و سطح بعدی که به آن می‌رویم جایی است که بیت کوین شروع به تغییر معنادار جهان می‌کند. یک بازار گاوی در بیت کوین، یک بازار گاوی در دنیای واقعی خواهد بود. یک بازار خرسی در بیت کوین، یک رکود در دنیای واقعی خواهد بود، و شروع به تأثیرگذاری بر سیاست‌های پولی کرده است.

یک تعارض ژئوپلیتیکی بین استیبل‌کوین‌های دلار آمریکا که در حال نفوذ به مکان‌هایی مانند چین هستند، در حال ظهور است. این برای ارز آن‌ها و بیت کوین به عنوان یک جایگزین برای مبارزه با استفاده از تسلیحاتی از دلارهای دیجیتالی چه معنایی دارد. اتفاق بزرگی در حال رخ دادن است. دیوانه‌وار خواهد بود.

نظر شما در مورد دیدگاه دیوید بیلی در مورد لایه دو بیت کوین، استیبل کوین ها در بیت کوین یا هر چیز دیگری که در مورد آن صحبت کرده است، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره اظهارات دیوید بیلی، مدیر عامل شرکت بیت کوین، در مورد تغییر رویکرد شرکتش به بیت کوین و موارد دیگر بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.