گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 22 می 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-22-می-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

تحت تأثیر نبود انتشار داده‌های مربوط به اقتصاد کلان قابل توجه که باعث شد فعالیت بازار محدود شود، معاملات سهام آمریکا امروز با کاهش نرخ اندکی آغاز شد.

دلار همچنان در محدوده‌ اندکی معامله شد و کمی بالاتر از سطح ۱۰۴.۵ قرار گرفت. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا، روند صعودی دیروز خود را از دست داد و در ۴.۴ درصد تثبیت شد.

سرمایه‌گذاران منتظر انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) بریتانیا در روز آتی هستند تا زمان اولین کاهش نرخ بهره از سوی بانک انگلستان را ارزیابی کنند.

اجماع فعلی این است که بانک مرکزی اروپا (ECB) در ماه ژوئن شروع به تسهیل سیاست پولی خواهد کرد، در حالی که انتظار می‌رود فدرال رزرو تا حداقل ماه سپتامبر سیاست محدودکننده خود را حفظ کند.

مجموعه فلزات پایه امروز تغییرات جزئی داشتند، به جز آلومینیوم که قبل از این که در ۲,۷۰۰ دلار در هر تن حمایت شود، بهای آن به بالاتر از ۲,۷۵۰ دلار در هر تن صعود کرد و به بالاترین سطح خود از ژوئن سال ۲۰۲۲ رسید.

قیمت مس، پس از رسیدن به بالاترین سطح تاریخی خود در روز گذشته، به میزان ناچیزی تا ۱۰,۸۷۰ دلار در هر تن کاهش یافت.

بهای نیکل نیز به ۲۱,۳۰۴ دلار در هر تن سقوط کرد. قیمت سرب عمدتاً بدون تغییر در ۲,۳۳۸ دلار در هر تن باقی ماند، در حالی که بهای روی به ۳,۱۱۳ دلار در هر تن کاهش یافت.

قیمت طلا از بالاترین سطح بی‌سابقه خود، یعنی ۲,۴۵۰ دلار در هر اونس، اندکی کاهش یافت و به ۲,۴۲۲ دلار در هر اونس رسید. قیمت نقره نیز تقریباً بدون تغییر، در ۳۱.۷۴ دلار در هر اونس باقی ماند.

قیمت‌های نفت کاهش یافت، و نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با قیمت ۷۸.۶ دلار در هر بشکه و نفت برنت (Brent) با قیمت ۸۲.۵ دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 22 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.