گزارش روزانه بازار فارکس، 22 می 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-22-می-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از اظهارنظرهای والر (Waller)، از رؤسای فدرال رزرو، که حاکی از افزایش نرخ بهره بود، سهام آسیا در طول شب، روند متفاوتی را نسبت هم طی کردند.
  • داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) انگلیس افزایش چشمگیری داشت.
  • بانک مرکزی نیوزیلند (RBNZ) نرخ نقدی خود را روی 5.5 درصد نگه داشت و پیش‌بینی خود را برای اولین کاهش نرخ بهره تا سه ماهه دوم سال 2025 افزایش داد.

اخبار بازار

  • در حالی که پس از برخی اظهارات کریستوفر والر (Christopher Waller)، از رؤسای فدرال رزرو، که حاکی از افزایش نرخ بهره بود، قراردادهای آتی S&P ۵۰۰ آمریکا (S&P 500) با نرخ اندکی پایین‌تر معامله شدند، سهام آسیایی در طول شب گذشته روند متفاوتی را نسبت به هم طی کردند. والر گفت که او نیاز دارد چند نرخ خوب تورم دیگر را ببیند تا شروع به کاهش نرخ بهره کند و افزود که نگه داشتن نرخ‌ها به صورت ثابت برای ۳ یا ۴ ماه احتمالاً اقتصاد را نابود نخواهد کرد. این بیانیه به طور گسترده‌ای مطابق با گفتمانی است که ما از اعضای فدرال رزرو از زمان انتشار داده‌های نسبتاً ضعیف مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده  (CPI)در هفته گذشته شنیده‌ایم، هرچند انتشار امروز صورتجلسات کمیته فدرال بازار باز  (FOMC) اطلاعات بیشتری ارائه خواهد داد. (بلومبرگ)
  • داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) بریتانیا امروز صبح افزایش چشمگیری داشت، و رقم مربوط به کل کالاها ۲.۳ درصد نسبت به سال گذشته در مقابل اتفاق نظر بازار ۲.۱ درصد نسبت به سال گذشته، و تورم مربوط به خدمات تا ۵.۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که به طور گسترده‌ای مطابق با داده‌های ماه گذشته بود. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) فکر می‌کند که این داده‌ها تمرکز بیشتری بر جلسه ماه ژوئن بانک انگلستان (BOE) معطوف می‌کند. به نظر می‌رسد که فعالان بازار در مورد این که آیا بانک مرکزی نرخ‌ها را کاهش خواهد داد، تصمیم نگرفته است، و تنها ۱۲ واحد کاهش نرخ بهره را برای آن جلسه در نظر گرفته است، که نسبت به ۱۴ واحد کاهش قبل از انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) کاهش یافته است. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • در جای دیگر، بانک مرکزی نیوزیلند (RBNZ) نرخ نقدی خود را در ۵.۵ درصد حفظ کرد که به طور گسترده‌ای مطابق با اتفاق نظر فعالان بازار و پیش‌بینی‌های تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) است. خبر اصلی از جلسه، عقب‌نشینی در اهداف نرخ سیاست بود، چون بانک مرکزی نیوزیلند اکنون پیش‌بینی می‌کند که اولین کاهش نرخ آن‌ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵ باشد، که خیلی فراتر از پیش‌بینی‌ها برای سایر بانک‌های مرکزی G10 است. پس از این جلسه، جفت ارز دلار استرالیا/ دلار نیوزیلند (AUD/NZD) با نرخی ۰.۴ درصد پایین‌تر معامله می‌شود. (تحقیقات بارکلیز)
  • بانک ملی مجارستان (NBH) دیروز نرخ سیاست خود را ۵۰ واحد مطابق با اتفاق نظر فعالان بازار کاهش داد. با این حال، در بیانیه‌ای پس از اعلام، آن‌ها به طور محتاطانه‌ای خواستار کاهش نرخ بهره بودند، که باعث شد تا پیش‌بینی‌های خود در مورد تورم را کاهش دادند، در حالی که اطلاعات محدودی در مورد مسیر آینده نرخ‌های بهره ارائه دادند. ارزش جفت ارز یورو/ فورینت مجارستان (EUR/HUF) به طور گسترده‌ای بدون تغییر بود و همچنان حول و حوش ۳۸۵ معامله می‌شود. (تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 22 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.