پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه دوم

پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه دوم
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک مرکزی این کشور روز چهارشنبه اعلام کرد که انتظار می‌رود اقتصاد آلمان برای دومین سه ماهه متوالی رشد داشته باشد که از رکود سال 2023 در بخش خدمات قوی و بهبود درآمد قابل تصرف بهبود می‌یابد.

پس از گزارش رشد 0.2 درصدی این کشور در سه ماهه اول سال، این سازمان گفت: تولید اقتصادی احتمالاً در سه ماهه دوم دوباره اندکی افزایش خواهد یافت.

این نشان‌دهنده بازگشت از کاهش 0.5 درصدی تولید ناخالص داخلی است که بزرگترین اقتصاد اروپا در سه ماهه پایانی سال 2024 شاهد آن بود.

به گفته این موسسه، بخش خدمات آلمان احتمالاً در دوره آوریل تا ژوئن رشد بیشتری خواهد داشت که ناشی از افزایش درآمد خانوارها و هزینه‌های مصرف‌کننده است. در آمارهای منتشر شده در اواخر آوریل، اعتماد مصرف‌کننده آلمان به بالاترین حد در دو سال اخیر رسید.

بانک مرکزی گفت: افزایش درآمدهای یکبار مصرف خانوار احتمالاً دست بالا را نسبت به عدم اطمینان مصرف‌کننده به دست خواهد آورد.

در این گزارش آمده است که پس از کمک به رشد اقتصاد در سه ماهه اول، تولید در بخش‌های انرژی‌بر باید به طور پیوسته بهبود یابد. با این حال، تقاضا برای افزایش قوی‌تر باید بیشتر شود، با چشم‌انداز روشن‌تر برای انتظارات تجاری که احتمالاً در نیمه دوم سال حرکت بیشتری را ایجاد می‌کند. بانک مرکزی افزود: بخش ساخت و ساز همچنان بسیار ضعیف است.

اما بازار کار آلمان احتمالاً قوی باقی خواهد ماند و به نظر می‌رسد دستمزدها به سرعت در حال افزایش است. این می‌تواند خطری برای کاهش تورم باشد، که بوندس‌بانک گفت در ماه مه قبل از نوسان در ماه‌های بعد، دوباره اندکی افزایش خواهد یافت.

دیدگاه خود را درباره پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه دوم بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.