گزارش روزانه بازار فارکس، 23 می 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-23-می-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از انتشار صورتجلسه کمیته فدرال بازار باز (FOMC) که حاکی از افزایش نرخ بهره بود، سهام آسیایی در طول شب روند متفاوتی را نسبت به هم طی کردند.
  • انتخابات پارلمانی بریتانیا در روز چهارم جولای برگزار خواهد شد.
  • امروز، بانک کُره در نشست مربوط به سیاست خود، نرخ بهره را ثابت نگه داشت.

اخبار بازار

  • پس از انتشار صورتجلسه ماه می کمیته فدرال بازار باز (FOMC) که دیروز عصر منتشر شد و اندکی بیشتر از حد انتظارات حاکی از افزایش نرخ بهره بود، در حالی که قراردادهای آتی S&P ۵۰۰ با نرخ کمی پایین‌تر معامله شد، سهام آسیا در طول شب گذشته روند متفاوتی را نسبت به هم طی کردند. در مجموع، تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) گفت که اعضای کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) کمتر از آن چه پاول (Powell) در کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه اعلام کرد، اطمینان داشتند که سیاست به اندازه کافی محدودکننده است. با وجودی که در حال حاضر، داده‌ها از زمان برگزاری جلسه، دیدگاهی را که نشان می‌دهد افزایش‌های نرخ بیشتر غیرضروری خواهد بود، تأیید کرده‌اند، این موضوع نشانه‌ای از واکنش فدرال رزرو (Fed) است که نشان می‌دهد آن‌ها کمتر از آن چه ابتدا پیش‌بینی می‌شد، مایل به کاهش نرخ‌ها خواهند بود. (بلومبرگ)
  • ریشی سوناک (Rishi Sunak)، نخست‌وزیر انگلیس، فعالان بازارها را با اعلام خبر برگزاری انتخابات پارلمانی در ۴ جولای، دقیقاً در ابتدای بازه زمانی «نیمه دوم» خود اما خیلی قبل از انتخابات پاییزی مورد انتظار، غافلگیر کرد. صرف‌نظر از اینکه کدام حزب پیروز شود، تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) انتظار تفاوت چندانی در چشم‌انداز کلی مالی برای بریتانیا ندارد، اما صحبت از یک رابطه عمیق‌تر با اتحادیه اروپا (EU) (در صورت پیروزی حزب کارگر) می‌تواند با گذشت زمان، باعث افزایش تولید ناخالص داخلی (GDP) و میزان عرضه شود.
  • چشم‌انداز ارتباط نزدیک‌تر با اتحادیه اروپا (EU) باید به کاهش حداقل بخشی از حق بیمه ریسک برگزیت پوند کمک کند. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) پیش‌بینی خود را برای نرخ جفت ارز یورو/ پوند (EUR/GBP) تا پایان سال در ۰.۸۳ و تا سه ماهه اول سال 2025، در ۰.۸۲ حفظ می‌کند، اما ریسک‌هایی برای عملکرد بهتر و زودتر از موعد را در نظر می‌گیرد.
  • در جای دیگر، در فضای بازارهای نوظهور آسیا، بانک کره (Bank of Korea) تصمیم به حفظ نرخ سیاست خود در ۳.۵ درصد گرفت که مطابق با انتظارات فعالان بازار بود. با این حال، بانک کره از آن چه تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) انتظار داشت، محتاط‌تر بود و پیش‌بینی‌های اقتصادی خود در مورد تولید ناخالص داخلی (GDP) برای سال ۲۰۲۵ را کاهش داد. با وجود چشم‌اندازی از کاهش نرخ بهره، جفت ارز دلار آمریکا/ وون کره جنوبی (USD/KRW) ۰.۳ درصد پایین‌تر معامله شد. (تحقیقات بارکلیز)
  • همچنین، امروز جلسه بانک مرکزی ترکیه (Central Bank of Turkey) برگزار می‌شود که در آن تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) پیش‌بینی می‌کند نرخ‌ها طبق اتفاق نظر بازار، ثابت نگه داشته شوند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 23 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.