گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 23 می 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-23-می-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از عملکرد ناامیدکننده در فروش خانه‌های موجود، که از ۴.۲۲ میلیون در ماه قبل به ۴.۱۴ میلیون در ماه آوریل کاهش یافت، معاملات سهام آمریکا امروز با کاهش ارزش آغاز شد. چند ماه گذشته نشان داده است که دوره مداوم نرخ‌های بهره بالا بسیاری از خریداران بالقوه خانه را دلسرد کرده است.

سرمایه‌گذاران اکنون با اشتیاق منتظر انتشار صورت‌جلسه امشب کمیته فدرال بازار باز (FOMC) هستند تا زمان اولین کاهش نرخ بهره بانک فدرال رزرو (Federal Reserve) را ارزیابی کنند.

در همین حال، شاخص دلار با افزایش اندک، در ۱۰۴.۸ معامله شد و بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا عمدتاً بدون تغییر در ۴.۴ درصد باقی ماند.

در بریتانیا، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) از حد انتظارات فراتر رفت، و شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) کل کالاها به ۲.۳ درصد نسبت به سال گذشته و شاخص قیمت مصرف‌‎کننده (CPI) مر بوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی به ۳.۹ درصد نسبت به سال گذشته رسید. این تورم بیش از حد مورد انتظار باعث شد سرمایه‌گذاران پیش‌بینی‌های خود را برای اولین کاهش نرخ بهره بانک انگلستان (Bank of England) تغییر دهند، که اکنون انتظار می‌رود که در ماه سپتامبر روی دهد.

این تفاوت پیش‌بینی‌شده از بانک مرکزی اروپا (ECB) باعث شد که ارزش یورو در برابر پوند کاهش یابد، و جفت ارز  پوند/ یورو (GBP/EUR) کمی زیر ۱.۱۷۵ معامله می‌شود.

قیمت‌ فلزات پایه امروز در فضای بورس فلزات لندن (LME) تحت فشار کاهشی قرار گرفتند. آلومینیوم بیشتر سودهای روز قبل خود را از دست داد و با قیمت ۲,۶۳۷ دلار در هر تن معامله شد، در حالی که بهای مس به زیر ۱۰,۵۰۰ دلار در هر تن سقوط کرد و با قیمت ۱۰,۴۵۰ دلار در هر تن معامله شد.

بهای نیکل نیز کاهش یافت و با قیمت ۲۰,۴۶۰ دلار در هر تن معامله شد. قیمت سرب به سمت بالا حرکت کرد و این فلز با قیمت ۲,۳۴۳ دلار در هر تن معامله شد، در حالی که بهای روی به ۳,۰۶۵ دلار در هر تن کاهش یافت.

فلزات گرانبها نیز از روند فلزات پایه پیروی کردند، و قیمت طلا به ۲,۳۹۰ دلار در هر اونس و قیمت نقره به ۳۱.۳۴ دلار در هر اونس کاهش یافت.

قیمت‌های نفت نسبتاً ثابت باقی ماندند، و نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب با قیمت ۷۸.۱ دلار در هر بشکه و ۸۲.۳ دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 23 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.