گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 24 می 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-24-می-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

در پی انتشار نتایج بهتر از حد انتظار برای سه ماهه اول سال مالی، پس از آن که سهام انویدیا (Nvidia) از ۱,۰۰۰ دلار فراتر رفت، سهام ایالات متحده امروز دچار نوسان شدند، و شاخص نزدک کامپوزیت (Nasdaq Composite) در ابتدای روز به بالاترین سطح خود رسید.

در حوزه‌های دیگر، داده‌های قوی‌تر از حد انتظار مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) ایالات متحده تأیید کرد که بزرگترین اقتصاد جهان همچنان قوی است، که انتظارات سرمایه‌گذاران را برای نرخ‌های بهره بالاتر برای مدت طولانی‌تر نشان داد. شاخص مدیران خرید (PMI) ترکیبی ایالات متحده مربوط به S&P Global به ۵۴.۴ در ماه مه افزایش یافت، که بالاترین سطح از آوریل سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

در همین حال، فعالیت تجاری در منطقه یورو در این ماه با سریع‌ترین نرخ در یک سال اخیر رشد کرد، که بیشتر ناشی از تقاضای بالا برای دریافت خدمات بود.

شاخص مدیران خرید (PMI) ترکیبی بانک تجاری هامبورگ (HCOB) از ۵۱.۷ در ماه آوریل به ۵۲.۳ جهش داشت، که امیدها را برای بهبود اقتصادی احتمالی در منطقه‌ای که مدت‌ها در آستانه رکود بود، افزایش داد.

پس از انتشار داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI)، شاخص دلار تقویت شد و کمی زیر سطح ۱۰۵ معامله شد، در حالی که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله ایالات متحده به ۴.۴۸ درصد جهش یافت.

پس از روندهای نزولی در روز گذشته، بهای فلزات پایه امروز عمدتاً بدون تغییر باقی ماندند. این ثبات نشان‌دهنده عدم قطعیت فعالان بازار در مورد کاهش‌های بیشتر قیمت در کوتاه‌مدت است و نشان می‌دهد که روند بلندمدت احتمالاً همچنان صعودی است.

قیمت مس توانست از سطح ۱۰,۴۰۰ دلار در هر تن فراتر رود و با ۱۰,۴۱۷.۵ دلار در هر تن بسته شد، در حالی که قیمت آلومینیوم به ۲,۶۲۱.۵ دلار در هر تن کاهش یافت.

سرب با قیمت ۲,۳۰۶ دلار در هر تن معامله شد و بهای روی عمدتاً بدون تغییر باقی ماند و با قیمت ۳,۰۶۲.۵ دلار در هر تن بسته شد.

افزایش بازده اوراق قرضه قیمت‌های فلزات گرانبها را پایین آورد. قیمت طلا به زیر سطح ۲,۳۵۰ دلار در هر اونس سقوط کرد، در حالی که قیمت نقره به زیر ۳۰.۵۰ دلار در هر اونس کاهش یافت.

قیمت‌های نفت ۱۰ درصد از بالاترین سطح امسال خود عقب نشینی کردند، و نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent)، به ترتیب، با قیمت ۷۷ دلار در هر بشکه و ۸۱.۵ دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 24 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.