گزارش روزانه بازار فارکس، 24 می 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-24-می-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از اظهارنظرهای اعضای کمیته فدرال بازار باز (FOMC) که حاکی از افزایش نرخ بهره بود، ارزش سهام آسیایی کاهش یافت.
  • تیم تحقیقات بارکلیز فراخوان خود از بانک انگلیس را اصلاح کرد و خواستار اولین کاهش 25 واحدی نرخ بهره در ماه آگوست شد.
  • داده‌های مربوط به تورم ژاپن به طور کلی مطابق با اتفاق نظر بازار 2.5 درصد نسبت به سال گذشته منتشر شد.

اخبار بازار

  • پس از اظهارات اعضای فدرال رزرو در روز گذشته که حاکی از افزایش نرخ بهره بود، سهام آسیایی و همچنین قراردادهای آتی S&P 500 شب گذشته با کاهش معامله شدند. رافائل بوستیک (Raphael Bostic)، از اعضای کمیته فدرال بازار باز (FOMC)، گفت که سیاست پولی در کاهش رشد در دوره‌های قبلی کمتر مؤثر بوده است، که نیاز به نگه داشتن نرخ‌ها برای مدت طولانی‌تر به منظور کنترل تورم را تقویت می‌کند. از زمان روند نزولی چشمگیر در داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در هفته گذشته، این بیانیه روند اظهارات مقامات فدرال رزرو که حاکی از افزایش نرخ بهره بود را ادامه داده است. (بلومبرگ)
  • در کل، دلار آمریکا در مقایسه با همتایان گروه ده (G10) خود در طول روز کمی قوی‌تر معامله شد، در حالی که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا نیز کمی بالاتر رفت. (بلومبرگ)
  • تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) پیش‌بینی خود از کاهش نرخ بهره بانک انگلیس (BOE) را با توجه به اعداد بالاتر از حد انتظار مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) و اعلام زمان برگزاری انتخابات پارلمانی، تعدیل کرده است. انتظارات پایه برای سه کاهش در نرخ بهره بانکی در این سال باقی مانده، اما زمانبندی آن به اواخر سال (آگوست، نوامبر، دسامبر) تغییر کرده است. تیم تحقیقات بارکلیز همچنان بیشتر از بازار که تنها ۳۰ واحد پایه کاهش قیمت را تا پایان ۲۰۲۴، کاهش از ۵۵ واحد پایه در پایان هفته گذشته، قیمت‌گذاری کرده است، پیش‌بینی کاهش نرخ می‌کند. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • شاخص خرده‌فروشی انگلستان امروز صبح بسیار پایین‌تر از انتظارات بازار به چاپ رسید؛ عدد سالانه این شاخص بدون احتساب سوخت به ۳- درصد رسید در حالی که اتفاق نظر ۱.۱- درصد بود. هرچند این عدد نشان‌دهنده افت قابل توجهی بود، ارزش پوند انگلیس (GBP) تقریباً بدون تغییر باقی ماند که نشان‌دهنده تمایل بازار برای نادیده گرفتن این افت و خرید در معاملات طولانی مدت پوند است. (بلومبرگ)
  • در جای دیگر، تورم ژاپن تقریباً مطابق با انتظارات بود و به نرخ ۲.۵ درصد نسبت به سال گذشته رسید در حالی که اتفاق نظر ۲.۴ درصد نسبت به سال گذشته بود، که برای دومین ماه متوالی کاهش یافت، اما همچنان بالاتر از هدف تورم ۲ درصد بانک مرکزی ژاپن (BOJ) باقی ماند. این برآورد به تنهایی احتمالاً هدف بانک مرکزی ژاپن برای افزایش نرخ بهره از سطح پایین فعلی را تغییر نخواهد داد و به همین دلیل، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) پس از این گزارش تقریباً بدون تغییر باقی ماند. (بلومبرگ)
  • با این حال، به دلیل قدرت گسترده دلار آمریکا، جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USDJPY) در چند جلسه گذشته با نرخ بالاتری معامله شده و در حال حاضر در سطح ۱۵۷ معامله می‌شود، که نزدیک به سطوحی است که بازار نگران مداخلات می‌شود. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 24 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.