با کاهش بیشتر تورم، اعتماد مصرف‌کننده در بریتانیا بهبود می‌یابد

با کاهش بیشتر تورم، اعتماد مصرف‌کننده در بریتانیا بهبود می‌یابد
آنچه در این مقاله میخوانید

با کاهش تورم و انتظار کاهش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس که قدرت مخارج بریتانیایی‌ها را تقویت می‌کند، اعتماد مصرف‌کنندگان بریتانیا در ماه مه اندکی افزایش یافت.

فشارسنج اعتماد مصرف‌کننده گروه تحقیقاتی GfK برای دومین ماه متوالی از منفی 19 در آوریل به منفی 17 در ماه می‌رسید که مطابق با انتظارات اقتصاددانان در نظرسنجی وال استریت ژورنال بود.

این خبر پس از آن منتشر شد که ریشی سوناک، نخست وزیر روز چهارشنبه، با اشاره به بهبود اقتصادی اخیر در ماه‌های اخیر به عنوان عامل اصلی در مبارزات انتخاباتی خود برای انتخاب مجدد، انتخابات عمومی را برای 4 جولای اعلام کرد. اقتصاد بریتانیا در سه ماهه اول سال جاری 0.6 درصد رشد کرد و از رکود در اواخر سال 2023 بازگشت.

جو استاتون، مدیر استراتژی مشتری در GfK، گفت: با آخرین کاهش تورم اصلی و چشم‌انداز کاهش نرخ بهره در زمان مناسب، روند مطمئناً پس از یک دوره طولانی رکود مثبت است.

تورم سالانه در داده‌های منتشر شده در روز چهارشنبه به 2.3 درصد کاهش یافت، اما به دلیل اینکه بالاتر از انتظارات تحلیلگران بود، بازارها عمدتاً پیش‌بینی‌ها برای اولین حرکت نرخ BOE را از کاهش احتمالی ژوئن تا اوت به عقب انداختند.

با این حال، شاخص اعتماد مصرف‌کننده برای ماه می به تقویت چشم‌انداز اقتصاد بریتانیا و امور مالی شخصی در میان مصرف‌کنندگان اشاره کرد که تنها منفی آن کاهش جزئی در معیار تمایل به خرید عمده است.

استاتون افزود: در مجموع، مصرف‌کنندگان به وضوح احساس می‌کنند که شرایط در حال بهبود است. این نتیجه خوب رشد بیشتر اعتماد را در ماه‌های آینده پیش‌بینی می‌کند.

با این حال، سوناک با کار سختی روبروست تا نمایه بهبود احساسات مصرف‌کننده را با شروع کارزار انتخاباتی افزایش دهد. حزب محافظه کار او حدود 20 امتیاز از حزب مخالف کارگر عقب‌تر است.

دیدگاه خود را درباره با کاهش بیشتر تورم، اعتماد مصرف‌کننده در بریتانیا بهبود می‌یابد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.