اعتصابات کارگری در ایران بر سر دستمزدها ادامه دارد

اعتصابات-کارگری-در-ایران-بر-سر-دستمزدها-ادامه-دارد
آنچه در این مقاله میخوانید

اعتصابات کارگری بر سر دستمزدها روز چهارشنبه، ۲۲ می (2 خرداد)، توسط کارگران پروژه‌ای شرکت «آزمون فلز، برق و ابزار دقیق نیرو آرا اندیش» ادامه یافت.

معترضان خواستار افزایش فوری دستمزد و پرداخت حقوق معوقه هستند که برخی از آن‌ها از ماه مارس (اسفند) پرداخت نشده است.

بر اساس گزارش‌ها، روز سه‌شنبه، ۲۱ می (اول خرداد)، چندین کارگر پروژه‌ای در تاسیسات مختلف از جمله پتروشیمی عسلویه، بوشهر، مجتمع مس سرچشمه و پتروشیمی دهلران اعتصاب کردند.

بر اساس این گزارش، کارگران شرکت «گسترش صنعت پادنا»، کارکنان برق و ابزار دقیق شرکت «ستاره تراز» در سایت یک بوشهر، کارکنان برق و ابزار دقیق شرکت «جهان‌پارس» در مجتمع مس سرچشمه، «پتروشیمی دهلران» در دشت عباس، و کارگران رنگ و عایق شرکت «سازه پد» در سایت یک بوشهر به نشانه اعتراض، از کارگاه‌های خود خارج شدند.

پیش‌تر، بیش از ۱,۲۰۰ کارگر مشغول به کار در فاز ۱۴ کنگان در روز شنبه، ۱۸ می (29 اردیبهشت)، دست به اعتصاب زده بودند.

معترضان با اشاره به تورم فزاینده، خواستار افزایش ۴۵ درصدی دستمزد شدند و هشدار دادند که اگر درخواست آن‌ها برآورده نشود، اعتراضات بیشتری را تشدید خواهند کرد.

دولت ایران در کنترل تورم موفق نبوده و در حال حاضر، با شکستن رکورد ۸۰ ساله، نرخ تورم از ۵۲ درصد فراتر رفته است.

در سال‌های اخیر، اعتراضات کارگری در مناطق مختلف ایران در حال افزایش است. دلایل این اعتراضات، که به صورت اعتصاب‌ها و تجمعات بروز می‌کند، شامل تأخیر در پرداخت دستمزدها، سطوح پایین دستمزد، اجرای نادرست طبقه‌بندی شغلی، اخراج کارگران، خصوصی‌سازی، و درخواست برای بهبود شرایط کاری است.

دیدگاه خود را درباره اعتصابات کارگری در ایران بر سر دستمزدها ادامه دارد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.