مهلت بایدن برای وتوی لغو قوانین رمزارزی SEC توسط کنگره

biden-veto-congress
آنچه در این مقاله میخوانید

مهلت رئیس‌جمهور جو بایدن (Joe Biden) برای تصمیم‌گیری درباره وتو یا امضای قطعنامه‌ای که قوانین جنجالی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در زمینه رمزارزها را لغو می‌کند، رو به پایان است. این قطعنامه با وجود تهدید وتو از سوی کاخ سفید، در هر دو مجلس نمایندگان و سنا تصویب شد.

بایدن با پایان مهلت وتو روبرو است

قطعنامه برای لغو اطلاعیه حسابداری کارکنان 121 (SAB 121) کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، که اخیراً توسط مجلس نمایندگان و سنا تصویب شده است، اکنون منتظر تصمیم رئیس‌جمهور جو بایدن (Joe Biden) در مورد وتو کردن آن است. پیش از رأی‌گیری مجلس برای لغو SAB 121، کاخ سفید اطلاعیه‌ای منتشر کرد که در صورت رسیدن قطعنامه به بایدن، تهدید به وتو کرده بود. با وجود این، مجلس نمایندگان قطعنامه را تصویب کرد و پس از آن سنا نیز آن را به تصویب رساند.

اداره تجارت دیجیتال اعلام کرد: “دستور لغو اطلاعیه حسابداری کارکنان 121 (SAB) کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اکنون بر روی میز رئیس‌جمهور بایدن قرار دارد”. کودی کاربون (Cody Carbone)، مدیر ارشد سیاست‌گذاری این اداره، روز پنج‌شنبه در پلتفرم اجتماعی ایکس (X) توضیح داد که کنگره قطعنامه را برای بایدن فرستاده و پنجره 10 روزه در سوم ژوئن (14 خرداد 1403) به پایان می‌رسد. این بدان معناست که بایدن تا سوم ژوئن (14 خرداد 1403) فرصت دارد تا تصمیم کنگره را وتو کند.

biden-veto

اداره تجارت اعلام کرد که بایدن سه گزینه دارد. او می‌تواند تصمیم را وتو کند، آن را امضا کند تا SAB 121 را لغو کند، یا تا زمان مهلت هیچ کاری انجام ندهد. اداره تجارت توضیح داد: “وتو کردن به طور موثر تلاش‌های کنگره برای لغو SAB 121 را پایان می‌دهد، چون به احتمال زیاد کنگره رأی‌های لازم برای لغو وتو، که نیازمند اکثریت دو سوم در هر دو مجلس است، را ندارد” و افزود که به جای آن:

“رئیس‌جمهور بایدن می‌تواند قطعنامه مشترک را به قانون تبدیل کند، که SAB 121 کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) را لغو کرده و از صدور یک قانون مشابه در آینده توسط SEC جلوگیری می‌کند.”

اگرچه رئیس‌جمهور ممکن است انتخاب کند که هیچ کاری انجام ندهد و اجازه دهد ۱۰ روز بدون امضا یا وتو کردن قطعنامه مشترک به پایان برسد. اداره تجارت توضیح داد: “اگر کنگره دایر باشد، عدم اقدام رئیس‌جمهور به این معناست که لایحه به طور موثر به قانون تبدیل شده، که SAB 121 را لغو می‌کند. اگر کنگره دایر نباشد، لایحه ممکن است با وتوی جیبی مواجه شود، جایی که عدم اقدام رئیس‌جمهور از تبدیل شدن لایحه به قانون جلوگیری می‌کند.”

پس از تصویب قطعنامه برای لغو SAB 121، مجلس نمایندگان همچنین H.R. 4763، قانون نوآوری و فناوری مالی برای قرن ۲۱ (FIT21)، لایحه‌ای برای ایجاد چارچوب نظارتی برای دارایی‌های رمزنگاری شده را تصویب کرد. پیش از رأی‌گیری مجلس در مورد FIT21، کاخ سفید بیانیه‌ای با لحنی نرم‌تر از تهدید به وتو صادر کرد. دولت بایدن ابراز تمایل کرد تا با کنگره برای توسعه چارچوب متعادلی برای دارایی‌های دیجیتال همکاری کند.

آیا فکر می‌کنید رئیس جمهور جو بایدن قطعنامه لغو SAB 121 را در صورت تهدید وتو خواهد کرد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مهلت بایدن برای وتوی لغو قوانین رمزارزی SEC توسط کنگره بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.