تولید ماهانه سنگ آهن 38 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت

تولید-ماهانه-سنگ-آهن-38-درصد-نسبت-به-سال-گذشته-افزایش-یافت
آنچه در این مقاله میخوانید

تولید سنگ آهن توسط شرکت‌های بزرگ معدنی ایران در اولین ماه سال جاری (۱۹ مارس-۱۹ آوریل) نسبت به همین ماه در سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ۱۴ شرکت معدنی بزرگ کشور در اولین ماه سال جاری ۲.۶۴۳ میلیون تن سنگ آهن تولید کردند.

طبق گزارش ایرنا، خروجی سنگ آهن این شرکت‌ها در اولین ماه سال گذشته ۱.۹۱۸ میلیون تن بود.

در مجموع، شرکت‌های معدنی بزرگ کشور در ماه مورد نظر ۷.۴۶۷ میلیون تن مواد معدنی تولید کرده‌اند، در حالی که این رقم در همین ماه سال قبل ۵.۳۳ میلیون تن بود.

شرکت‌های معدنی بزرگ همچنین بیش از ۴.۶۰۲ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن در اولین ماه سال جاری تولید کردند، که تقریبا یک درصد کمتر از مقدار دوره مشابه در سال قبل است.

طبق گفته رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران (جی‌اس‌آی)، ذخایر سنگ آهن کشور در حال حاضر ۳.۸ میلیارد تن است.

علیرضا شهیدی در اوایل ماه مارس گفت که این رقم برای تأمین نیازهای کشور برای ۱۴ تا ۱۵ سال آینده کافی خواهد بود.

علیرضا شهیدی افزود:

“البته اگر میزان مصرف ما نسبت به استخراج افزایش یابد، قطعا این میزان ذخایر در زمان کمتری تمام خواهد شد.”

ایران با داشتن ۸۱ نوع ماده معدنی مختلف، یکی از ۱۰ کشور غنی از معادن در سراسر جهان است. در این راستا، دولت ایران برنامه‌های متعددی را برای تقویت بخش معدن به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های موثر بر رشد اقتصادی کشور، به صورت جدی دنبال کرده است.

برآورد شده است که مجموع ذخایر اثبات شده معادن ایران ۶۰ میلیارد تن است، که انتظار می‌رود با اجرای برنامه‌های اکتشافی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بیش از ۵۰۰,۰۰۰ کیلومتر مربع از مناطق معدنی جدید، این رقم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تن برسد.

با وجود پتانسیل عظیم این کشور در این زمینه، به دلیل برخی مشکلات مانند نبود ماشین‌آلات و تجهیزات لازم و نیز دسترسی نداشتن به منابع مالی و سرمایه‌گذاری خارجی به دلیل تحریم‌های آمریکا، بخش معدن ایران در چند سال گذشته با مشکلاتی برای فعالیت با حداکثر ظرفیت خود مواجه شده است.

بنابراین، برنامه‌های دولت برای ترویج این صنعت بیشتر بر استفاده از منابع داخلی متمرکز شده است تا به بخش معدن کمک کند تا از مشکلات فعلی خود عبور کند و به اهداف ایده‌آل خود دست یابد.

دیدگاه خود را درباره تولید ماهانه سنگ آهن 38 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.