برنامه آزمایشی CBDC برزیل به دلیل ناکارآمدی راه‌حل‌های حفظ حریم خصوصی به تعویق افتاد

برنامه-آزمایشی-CBDC-برزیل-به-تعویق-افتاد
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک مرکزی برزیل اعلام کرد که تکمیل برنامه آزمایشی drex، ارز دیجیتال بانک مرکزی برزیل، به دلیل ناکارآمدی راه‌حل‌های حریم خصوصی ارائه شده برای این پروژه تاکنون، به تعویق افتاده است. این برنامه آزمایشی دوره جدیدی خواهد داشت که در سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد و همچنین شامل پیاده‌سازی قراردادهای هوشمند برای پرورش موارد استفاده پیشنهادی توسط بخش‌های خصوصی خواهد بود.

برنامه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برزیل تا سال 2025 به تعویق افتاد. پیاده‌سازی حریم خصوصی برای آزمون‌های مربوط به جمعیت عمومی کافی نیست

بانک مرکزی اخیراً در مورد به تعویق افتادن برنامه آزمایشی drex، ارز دیجیتال بانک مرکزی برزیل (CBDC)، تا سال ۲۰۲۵ به دلیل ناکارآمدی راه‌حل‌های حفظ حریم خصوصی ارائه شده برای این پروژه گزارش داد. مرحله جدیدی از برنامه آزمایشی که از ماه جولای آغاز شده و تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد یافت، امکان پیاده‌سازی قابلیت‌های جدید از جمله قراردادهای هوشمند توسط اشخاص ثالث را فراهم می‌کند.

این امر دامنه فعلی برنامه آزمایشی را گسترش داده و از نهادهای خصوصی می‌خواهد تا پروژه‌های جدید CBDC را که خارج از حوزه طراحی اولیه بانک مرکزی برای drex است، پیشنهاد دهند.

بر اساس گزارش‌های محلی، دلیل اصلی این اقدام آن است که راه‌حل‌های حفظ حریم خصوصی آزمایش شده، «بلوغ لازم برای تضمین رعایت تمامی الزامات و مسائل قانونی مرتبط با حفظ حریم خصوصی شهروندان» را ارائه نداده‌اند.

علاوه بر این، این بانک تأکید کرد که آزمایش‌هایی که شامل جمعیت عمومی می‌شود، “فقط زمانی انجام خواهد شد که اطمینان از توانایی برآورده کردن الزامات حریم خصوصی وجود داشته باشد.” Drex طراحی شده است تا بخشی از یک سیستم بلاک چین باشد که توسط Hyperledger Besu پشتیبانی می‌شود، که انطباق تراکنش‌های استاندارد با مقررات محرمانگی بانکی و مالیاتی کشور را پیچیده می‌کند.

آن چنان که هماهنگ‌کننده پروژه رئال دیجیتال بانک مرکزی برزیل، فابیو آراوجو (Fabio Araujo)، در ماه ژوئن اشاره کرد، این مسئله باعث می‌شود که امکان صدور و آزمایش drex در این سال وجود نداشته باشد. در آن زمان، او همچنین بر اهمیت موضوع حریم خصوصی تأکید کرد و اظهار داشت که آن‌ها باید تعادلی بین حریم خصوصی و استفاده پیدا کنند، تا محصولاتی ایجاد کنند که با آن‌ها بتوانند کاربرد خوبی به دارایی‌های دیجیتال بدهند.

نظر شما در مورد برنامه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی برزیل و مسائل مربوط به حریم خصوصی آن چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره برنامه آزمایشی CBDC برزیل به دلیل ناکارآمدی راه‌حل‌های حفظ حریم خصوصی به تعویق افتاد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.