مقامات ونزوئلا بیش از 6000 ماینر بیت کوین را در 2 عملیات توقیف کردند

مقامات-ونزوئلا-بیش-از-6000-ماینر-بیت-کوین-را-در-2-عملیات-توقیف-کردند
آنچه در این مقاله میخوانید

مقامات ونزوئلا به رهبری وزارت نیروی ملی و Corpoelec، شرکت برق دولتی، در دو عملیات جدید بیش از ۶۰۰۰ دستگاه استخراج بیت کوین را توقیف کرده‌اند. این وزارتخانه که اخیراً اعلام کرده بود به دلیل مصرف بالای انرژی تمامی دستگاه‌های استخراج بیت کوین را قطع خواهد کرد، تاکنون بیش از ۱۷,۰۰۰ دستگاه استخراج را از چندین مزرعه استخراج مصادره کرده است.

پیشروی مقامات ونزوئلا در عملیات‌های ضد استخراج بیت کوین: بیش از ۶۰۰۰ دستگاه استخراج دیگر توقیف شد

دولت ونزوئلا در حال تقویت اقدامات خود علیه استخراج بیت کوین است. مقامات ونزوئلایی، از جمله پلیس محلی، مقامات اطلاعاتی، شرکت برق دولتی Corpoelec و وزارت نیروی ملی، دو عملیات جدید را در دو ایالت این کشور اجرا کرده‌اند و در این روندها بیش از ۶۰۰۰ دستگاه استخراج را ضبط کرده‌اند.

اولین عملیات در ایالت پورتوگوئزا (Portuguesa) اجرا شد، جایی که مقامات ۵,۹۹۵ دستگاه استخراج بیت کوین را که از شبکه جریان برق قطع شده بود، ضبط کردند تا از اتصال احتمالی آن‌ها جلوگیری شود. همچنین، ۲۹۳ دستگاه استخراج در یک عملیات دیگر در ایالت کوخدس (Cojedes) از شبکه سراسری برق جدا و ضبط شد که در آن تجهیزات اتصال انرژی نیز مصادره شد.

این اقدامات بخشی از برنامه‌ای است که توسط وزارت نیروی ملی اعلام شده و در جستجوی قطع اتصال تمام عملیات استخراج بیت کوین برای کاهش بار انرژی این دستگاه‌ها بر سیستم برق است. این کشور با بحران انرژی مواجه است که باعث قطع برق مداوم در چندین ایالت شده است. مقامات هنوز مشخص نکرده‌اند که آیا این ممنوعیت پس از فروکش کردن بحران برق ادامه خواهد یافت یا این که به صورت مقطعی اجرا خواهد شد.

گزارش‌های قبلی نشان می‌دهند که بیش از ۱۱,۰۰۰ دستگاه استخراج بیت کوین تا ۲۰ مه فقط در ایالت کارابوبو (Carabobo)، یکی از مراکز صنعتی کشور، از شبکه برق جدا و ضبط شده‌اند. با این عملیات جدید، تعداد کل دستگاه‌های استخراج جدا شده از شبکه به بیش از ۱۷,۰۰۰ مورد رسیده است.

ونزوئلا یکی از کشورهای پیشگام در زمینه تنظیم مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال و استخراج آن‌ها بود. با این حال، از زمان دخالت ساناکریپ (Sunacrip)، نهاد ناظر بر ارز دیجیتال ملی، و دستگیری خوزلیت رامیرز (Joselit Ramirez)، رئیس سابق آن، نگرش دولت ملی نسبت به این صنعت تغییر کرده است.

بر اساس گزارش‌های مختلف، رامیرز نقش مهمی در واسطه‌گری فروش‌های ثبت‌نشده نفت تحریم‌شده ونزوئلا در ازای ارز دیجیتال داشته است، که منجر به یک طرح اختلاس داخلی و پول‌شویی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار شده است که هنوز تحقیق در مورد آن ادامه دارد.

نظر شما در مورد توقیف بیش از 17,000 ماینر بیت کوین در ونزوئلا چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مقامات ونزوئلا بیش از 6000 ماینر بیت کوین را در 2 عملیات توقیف کردند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.