کازوئو اوئدا: با احتیاط چارچوب‌های هدف‌گذاری تورم را پیش خواهیم برد

کازوئو اوئدا: با احتیاط چارچوب‌های هدف‌گذاری تورم را پیش خواهیم برد
آنچه در این مقاله میخوانید

کازوئو اوئدا، رئیس بانک ژاپن (BOJ) با احتیاط با چارچوب‌های هدف‌گذاری تورم عمل خواهد کرد و خاطرنشان کرد که برخی از چالش‌ها پس از سال‌ها سیاست پولی فوق‌العاده آسان برای ژاپن بسیار دشوار هستند.

اوئدا در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس بانک مرکزی به میزبانی BOJ در توکیو گفت که ژاپن در فاصله گرفتن از صفر و بالا بردن انتظارات تورمی پیشرفت داشته است.

او گفت که برای دستیابی به تورم 2 درصدی به شیوه‌ای پایدار و باثبات، BOJ مانند سایر بانک‌های مرکزی با چارچوب‌های هدف‌گذاری تورم، با احتیاط پیش خواهد رفت.

رئیس BOJ افزود، بسیاری از چالش‌هایی که ما با آن‌ها روبرو هستیم مشابه چالش‌هایی است که همتایان ما با آن‌ها مواجه می‌شوند، اما برخی از آنها به‌طور منحصربه‌فردی برای ما دشوار است.

اوئدا خاطرنشان کرد که با توجه به دوره طولانی نرخ‌های بهره کوتاه مدت نزدیک به صفر در سه دهه گذشته، برآورد دقیق نرخ بهره خنثی به ویژه در ژاپن چالش برانگیز است.

وی گفت: عدم تغییرات قابل توجه نرخ بهره، مانع قابل توجهی در ارزیابی واکنش اقتصاد به تغییرات نرخ بهره است.

اوچیدا معاون BOJ گفت که شرایط بازار کار به طور ساختاری و غیرقابل برگشت تغییر کرده است و به حل علل اصلی کاهش تورم مانند عرضه مازاد نیروی کار کمک کرده است.

او گفت: ما به چارچوب سیاست پولی متعارف بازگشتیم، با هدف ثبات قیمت 2 درصد از طریق تعدیل نرخ سیاست کوتاه‌مدت، که به این معنی است که از مرز صفر غلبه کرده‌ایم.

در اقدامی مهم در ماه مارس، BOJ به هشت سال نرخ‌های بهره منفی و سایر بقایای محرک‌های رادیکال خود پایان داد.

Ueda گفته است که بانک مرکزی قصد دارد تا زمانی که رشد و تورم مطابق با پیش‌بینی‌هایش باشد، نرخ‌ها را تا سطوحی که برای اقتصاد خنثی در نظر گرفته می‌شود، افزایش دهد.

بازارها انتظار دارند که BOJ به زودی کاهش کامل خرید اوراق قرضه را آغاز کند و بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت ژاپن را در هفته گذشته به بالاترین حد در 12 سال گذشته برساند.

آنها همچنین در حال افزایش نرخ بهره به حداقل 0.20٪ تا پایان سال هستند.

دیدگاه خود را درباره کازوئو اوئدا: با احتیاط چارچوب‌های هدف‌گذاری تورم را پیش خواهیم برد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.