گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 29 می 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-29-می-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

امروز سهام آمریکا نوسان داشت. شاخص ضریب اطمینان مصرف‌کننده که توسط هیئت کنفرانس گزارش شده، اندکی افزایش یافت و در ماه می به ۱۰۲ رسید که نسبت به ۹۷ قبلی بالاتر رفت و انتظارات تحلیل‌گران را پشت سر گذاشت. افزایش ضریب اطمینان مصرف‌کننده می‌تواند نشان‌دهنده افزایش بالقوه در هزینه‌های مصرف‌کننده باشد که اغلب تقاضا برای کالاها و خدمات را به دنبال دارد و می‌تواند به فشارهای تورمی کمک کند.

فعالان بازارها اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در ماه نوامبر در نظر گرفته‌اند، اما ما فکر می‌کنیم دوره انتخابات پرنوسان ممکن است سیاست‌گذاران را وادار کند تا ماه دسامبر صبر کنند.

شاخص دلار اندکی پایین‌تر رفت و کمی زیر سطح ۱۰۴.۵ قرار گرفت، در حالی که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله ایالات متحده اندکی افزایش یافت و به ۴.۴۸ درصد رسید.

پس از نوسانات شدید هفته گذشته، بازارهای بریتانیا هفته را با آرامش نسبی آغاز کردند. به ‌ویژه مس، که بهای آن بین ۱۰,۲۰۰ دلار در هر تن و ۱۱,۰۰۰ دلار در هر تن نوسان داشت، اکنون حول محور ۱۰,۵۰۰ دلار در هر تن نوسان می‌کند.

به نظر می‌رسد که پوزیشن‌های فروش پوشانده شده‌اند و ما انتظار داریم روند صعودی قیمت از دیدگاهی بی‌طرفانه‌تر ادامه یابد.

با این حال، عوامل فاندامنتال بازار به روایت نسبتاً خوشبینانه در میان‌مدت کمک می‌کنند، هرچند که احتمالاً در کوتاه‌مدت نوسانات بیشتری خواهیم دید.

پس از اعلام وضعیت اضطراری از سوی ریو تینتو (Rio Tinto)، شرکت چندملیتی که در زمینه استخراج معادن و پردازش مواد معدنی فعالیت می‌کند، در مورد محموله‌های آلومینا، آلومینیوم با افزایش قیمت روبرو شده و فشار بیشتری به بخش عرضه وارد کرده است؛ قیمت این فلز اکنون دوباره بالاتر از سطح ۲,۷۰۰ دلار در هر تن، در سطح ۲,۷۲۹.۵۰ دلار در هر تن قرار گرفته است.

سایر مجموعه فلزات پایه نیز از همین روند پیروی کردند، و بهای سرب و روی، به ترتیب، به ۲,۳۴۳.۵۰ دلار در هر تن و ۳,۱۰۰ دلار در هر تن افزایش یافته‌اند.

قیمت طلا تقریباً بدون تغییر در ۲,۳۵۵ دلار برای هر اونس باقی ماند، در حالی که قیمت نقره مومنتوم صعودی دیروز خود را ادامه داد و سطح ۳۲ دلار برای هر اونس را آزمایش کرد.

بهای نفت امروز افزایش یافت، به طوری که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent)، به ترتیب، به ۷۹.۵ دلار و ۸۳.۸ دلار برای هر بشکه رسید.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 29 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.