گزارش روزانه بازار فارکس، 29 می 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-29-می-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس آمده است:

  • پس از اظهار نظر کشکاری، عضو کمیته فدرال بازار باز (FOMC)، در مورد افزایش نرخ بهره، ارزش سهام آسیایی در طول شب کاهش یافت.
  • انتخابات آفریقای جنوبی امروز آغاز می‌شود و انتظار می رود نتایج اولیه تا صبح فردا مشخص شود.
  • تانک‌های اسرائیلی به مرکز رفح رسیدند، که نشان می‌دهد آنها می‌توانند کنترل شهر را در دست بگیرند.

اخبار بازار

  • سهام آسیایی و قراردادهای آتی اس‌اندپی ۵۰۰ (S&P 500) شب گذشته با کاهش ارزش معامله شدند، در حالی که دلار آمریکا (USD) نسبت به همتایان گروه ده (G10) قوی‌تر معامله شد. قدرت دلار آمریکا در شب گذشته تا حدی تحت تأثیر اظهارات نیل کشکاری (Neel Kashkari)، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، که حاکی از افزایش نرخ بهره بود، قرار گرفت. کشکاری اعلام کرد که در حالی که موضع سیاستی محدودکننده است، سیاست‌گذاران هنوز “به طور افزایش نرخ‌ها را از دستور کار خود حذف نکرده‌اند”، و پیشنهاد کرد که مقامات پیش از این که نرخ‌ها را کاهش دهند، باید برای شواهد بیشتری در مورد کاهش تورم منتظر بمانند. (بلومبرگ)
  • امروز انتخابات آفریقای جنوبی آغاز می‌شود. نظرسنجی‌های اخیر از آی‌پی‌اس‌او‌اس (IPSOS) نشان داد که حزب حاکم کنگره ملی آفریقا (ANC) در صدر است، اما هنوز برای کسب اکثریت کافی نیست. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) بر این باورند که اگر حزب کنگره ملی آفریقا نتواند اکثریت را به دست آورد و مجبور به تشکیل دولت ائتلافی شود، احتمالاً جفت ارز دلار آمریکا/ رند آفریقای جنوبی (USD/ZAR) با نرخ بالاتری معامله خواهد شد، اگرچه خاطرنشان کرد که این واکنش می‌تواند بسیار وابسته به حزبی باشد که با آن ائتلاف می‌کنند. با این حال، اگر حزب کنگره ملی آفریقا (ANC) به اکثریت برسد، احتمالاً ارزش رند آفریقای جنوبی (ZAR) تقویت خواهد شد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • رأی‌گیری انتخابات امروز ساعت ۸ شب به وقت لندن (LDN) پایان می‌یابد و انتظار می‌رود نتایج به زودی مشخص شوند. به محض این که حدود ۵ درصد از آرا شمرده شوند، مؤسسه CSIR یک برآورد مبتنی بر مدل منتشر خواهد کرد که انتظار می‌رود بین ساعت ۷ صبح تا ۱۰ صبح فردا منتشر شود. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • گزارش‌ها حاکی از آن است که تانک‌های اسرائیلی به مرکز رفح رسیده‌اند، نشانه‌ای که می‌تواند بیانگر نزدیک شدن ارتش اسرائیل به هدف خود برای تصرف کامل شهر غزه باشد. در جای دیگر، کاخ سفید حملات هوایی روز یکشنبه را ویرانگر توصیف کرد، اما اعلام کرد که این مسئله به تنهایی سبب توقف ارسال محموله‌های تسلیحاتی بیشتر نخواهد شد. این افزایش اخیر در تنش‌های ژئوپلیتیکی باعث شده است که قیمت‌های نفت به شدت افزایش یابند، و بهای نفت برنت (Brent) در روز گذشته 1.4 درصد بیشتر شود. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 29 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.