بانک دیجیتال بریتانیا، مشتریان را از انجام تراکنش‌های رمزارزی منع می‌کند

بانک-دیجیتال-بریتانیا-مشتریان-را-از-انجام-تراکنش‌های-رمزارزی-منع-می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

کروو (Kroo)، بانک دیجیتالی مستقر در لندن، مشتریان خود را از انجام معاملات رمزارز منع کرده است و به این ترتیب به جمع سایر بانک‌های مستقر در بریتانیا پیوسته است که این تصمیم را اتخاذ کرده‌اند. این بانک افزایش حوادث کلاهبرداری آنلاین مرتبط با رمزارزها را دلیل این اقدام عنوان کرده است.

کروو درخواست‌های انتقال بانکی مرتبط با رمزارز را رد می‌کند

کروو، بانک دیجیتالی مستقر در لندن، مشتریان خود را از انجام معاملات رمزارز منع کرده است. این بانک این تصمیم را به دلیل افزایش ارتباط رمزارزها با کلاهبرداری‌ها اتخاذ کرده است. کروو به همراه بانک‌های دیگری مانند استارلینگ بانک (Starling Bank) و چیس بریتانیا (Chase UK)، مشتریان خود را از انجام معاملات رمزارز منع می‌کند.

طبق شرایط و ضوابط به‌روزشده بانک، از تاریخ ۳۰ مه ۲۰۲۴ (10 خرداد)، کروو درخواست‌های انتقال بانکی یا معاملات کارتی مرتبط با رمزارزها را رد خواهد کرد.

بانک دیجیتال توضیح داد:

“اگر شما از حساب خود برای خرید یا معامله در رمزارز استفاده کنید یا اعتبارهایی به حساب شما واریز شود که از معاملات یا تراکنش‌های رمزارز ناشی شوند، [ما می‌توانیم حساب شما را مسدود یا محدود کنیم]. اگر ما چنین فعالیت‌هایی را تشخیص دهیم، پرداخت‌های مربوطه را انجام نخواهیم داد و اگر شما به طور مداوم چنین معاملاتی انجام دهید، ممکن است حساب شما را ببندیم.”

بانک دیجیتال همچنین هشدار داد که اگر دلیل معتبر دیگری وجود داشته باشد، اقدام مشابهی انجام خواهد داد. کروو همچنین از مشتریان تحت تأثیر این شرایط جدید خواست تا به طلبکارانی که پرداخت مستقیم از حساب‌های آنها را انجام می‌دهند دستور دهند که چنین پرداخت‌هایی را متوقف کنند.

هرچند کروو دلیل پایان دادن به پشتیبانی از معاملات رمزارز را فاش نمی‌کند، گزارشی در پی‌پرز (Paypers) نشان می‌دهد که این تصمیم با روندی در میان بانک‌ها همسو است که تلاش می‌کنند به کلاهبرداری‌های مرتبط با رمزارز، که در سال ۲۰۲۳ به میزان ۲۳ درصد افزایش یافته، رسیدگی کنند.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بانک دیجیتال بریتانیا، مشتریان را از انجام تراکنش‌های رمزارزی منع می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.