کاهش ارزش یوان به پایین‌ترین حد خود از نوامبر

کاهش ارزش یوان به پایین‌ترین حد خود از نوامبر
آنچه در این مقاله میخوانید

یوان چین به ضعیف‌ترین سطح از نوامبر سقوط کرد. نشانه‌هایی وجود دارد که سیاستگذاران به آرامی اجازه می‌دهند ارز در برابر دلار انعطاف‌پذیر کاهش یابد.

در حالی که بانک خلق چین به تدریج نرخ مرجع روزانه خود را برای ارز مدیریت شده به سطحی که در چهار ماه گذشته مشاهده نشده بود، کاهش داد، یوان به 7.2487 در هر دلار سقوط کرد. این حرکت در حالی انجام شد که نشانگر ارزش دلار آمریکا برای دومین روز در شرایطی بود که فدرال رزرو هنوز به شروع چرخه کاهش نرخ نزدیک نشده است.

PBOC با یک نبرد دائمی برای یافتن سرعت بهینه ضعف یوان که برای رشد مساعد است، بدون ایجاد وحشت در بازار یا خروج سرمایه روبرو بوده است. در بیشتر سال، بانک مرکزی ارز را ثابت نگه داشته است، اما فشارها به دلیل بدتر شدن خروج سرمایه و رشد ضعیف داخلی افزایش یافته است.

یوآن تنها نیست که با فشارهای کاهش ارزش در آسیا دست و پنجه نرم می‌کند. واحد پول کشور همسایه ژاپن در برابر پوند به کمترین میزان از سال 2008 رسیده است. ارزهایی مانند بات تایلند و روپیه اندونزی نیز نزدیک به پایین‌ترین قیمت‌های چند ساله اخیر هستند.

ارزهای آسیایی با کاهش بازدهی گسترده آنها نسبت به ایالات متحده، که به نفع دلار است، سنجیده می‌شوند. نگرانی شکاف نرخ‌ها با شرط‌بندی‌هایی که فدرال رزرو به دلیل رشد انعطاف‌پذیر شگفت‌انگیز و تورم چسبنده به این زودی‌ها نرخ‌ها را کاهش نمی‌دهد تشدید می‌شود.

 

دیدگاه خود را درباره کاهش ارزش یوان به پایین‌ترین حد خود از نوامبر بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.