گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 30 می 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-30-می-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

معاملات سهام آمریکا امروز با کاهش ارزش آغاز به کار کرد. درخواست‌های وام مسکن MBA، که نشان‌دهنده میزان درخواست وام خانه در سراسر ایالات متحده به صورت هفتگی است، برای هفته منتهی به ۲۴ مه (4 خرداد) ۵.۷ درصد کاهش یافته است.

با وجود دوره طولانی‌مدت نرخ بهره بالا که بسیاری از خریداران بالقوه خانه را از خرید بازداشته است، اقتصاد ایالات متحده هنوز به اندازه کافی قوی است که بانک مرکزی فدرال تسهیلات پولی را تا سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ به تأخیر اندازد. اظهارات اخیر سیاست‌گذاران بر اهمیت نزدیک کردن تورم به سطح هدف ۲ درصد پیش از اقدام به تسهیل پولی تاکید دارد.

در حال حاضر، سواپ‌های فوروارد بر اساس اولین کاهش نرخ بهره در ماه نوامبر قیمت‌گذاری می‌شوند.

شاخص دلار امروز افزایش یافته و کمی زیر ۱۰۵.۰ معامله می‌شود، در حالی که بازده اوراق قرضه ده ساله ایالات متحده به ۴.۶ درصد افزایش یافته است.

معاملات امروز در بورس فلزات لندن (LME) نسبتاً آرام بود. همچنان که کمبود در بازار کاهش یافت و دیدگاه‌های واضح‌تری از چشم‌انداز قیمت‌های آتی را به سرمایه‌گذاران ارائه داد، قیمت مس همچنان حول سطح ۱۰,۵۰۰ دلار به ازای هر تن نوسان داشت. ما بر این باوریم که، هرچند قیمت‌ها به دلیل عوامل فاندامنتال زیربنایی در میان‌مدت احتمالاً بالا باقی خواهند ماند، اما به زودی شاهد یک اصلاح کوچک خواهیم بود تا برخی از افزایش‌های قیمت اخیر که در ماه‌های اخیر در بازار رخ داده‌اند، تسکین یابند.

سرب و روی نیز از همین روند پیروی کرده و بهای آنها، به ترتیب، به ۲,۳۱۹.۵۰ دلار و ۳۱۰۳ دلار به ازای هر تن کاهش یافتند.

در همین حال، قیمت آلومینیوم به ۲,۷۶۷.۵۰ دلار به ازای هر تن رسید که به بالاترین سطح در دو سال گذشته خود صعود کرد؛ این افزایش قیمت ناشی از قدرت قیمت‌های آلومینا بود.

افزایش ارزش دلار و افزایش بازده اوراق خزانه‌داری برای طلا مانع ایجاد کرد و باعث شد بهای این فلز گرانبها به ۲,۳۴۲ دلار به ازای هر اونس کاهش یابد. قیمت نقره عمدتاً بدون تغییر ماند و حول سطح ۳۲ دلار به ازای هر اونس نوسان کرد.

قیمت‌های نفت نیز نوسان داشت، به طوری که بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به ۷۹.۵ دلار به ازای هر بشکه و نفت خام برنت (Brent) به ۸۳.۸ دلار به ازای هر بشکه رسید.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 30 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.