پایان دوره مهلت هنگ کنگ برای مبادلات رمزارزها

hong-kong-sfc
آنچه در این مقاله میخوانید

کمیسیون اوراق بهادار و قراردادهای آتی هنگ کنگ (SFC) یادآوری کرده است که پلتفرم‌های معاملاتی رمزارز باید قبل از پایان دوره مقرر در تاریخ اول ژوئن (12 خرداد)، مجوز فعالیت خود را در هنگ کنگ دریافت کنند. این رگولاتور هشدار داده است که فعالیت بدون مجوز جرم محسوب می‌شود و اجرای قوانین را تضمین خواهد کرد. به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود که تنها در پلتفرم‌های معاملاتی رمزارز دارای مجوز SFC معامله کنند.

مهلت قانونی در هنگ کنگ برای پلتفرم‌های معاملاتی رمزارز نزدیک می‌شود

کمیسیون اوراق بهادار و قراردادهای آتی هنگ کنگ (SFC) روز سه‌شنبه اطلاعیه‌ای صادر کرد که به عموم یادآوری می‌کند دوره عدم تخلف برای پلتفرم‌های معاملاتی دارایی‌های مجازی (VATPs) که تحت قانون مبارزه با پول‌شویی و تامین مالی تروریسم (AMLO) در هنگ کنگ فعالیت می‌کنند، در تاریخ اول ژوئن (12 خرداد) به پایان خواهد رسید.

این رگولاتور توضیح داد که تمام پلتفرم‌های معاملاتی رمزارز که در هنگ کنگ فعالیت می‌کنند، باید از سوی کمیسیون اوراق بهادار و قراردادهای آتی مجوز داشته باشند، و هشدار داد که:

“اداره یک پلتفرم معاملاتی دارایی‌های مجازی (VATP) در هنگ کنگ در تضاد با قانون مبارزه با پول‌شویی و تامین مالی تروریسم (AMLO)، جرم محسوب می‌شود و SFC تمام اقدامات مناسب را علیه هرگونه نقض قانون انجام خواهد داد.”

این رگولاتور خاطرنشان کرده است که درخواست‌کنندگان VATP که به طور فرضی مجاز شناخته می‌شوند، به طور رسمی از سوی کمیسیون بورس و قراردادهای آتی مجوز ندارند. این درخواست‌کنندگان که پیش از رژیم مجوزدهی جدید در هنگ کنگ فعالیت داشتند، در حال تقویت اقدامات مربوط به انطباق خود با قانون هستند. کمیسیون بورس و قراردادهای آتی توضیح داده است که با این حال، “آن‌ها همچنان باید پیاده‌سازی واقعی و اثربخشی این اقدامات را مطابق با نظر کمیسیون نشان دهند.”

این رگولاتور توضیح داد که پلتفرم‌های معاملاتی دارایی‌های مجازی که به صورت فرضی مجاز شناخته می‌شوند و مالکان آنها باید به طور کامل با تمام الزامات نظارتی کمیسیون بورس انطباق داشته باشند و نباید تا زمانی که به طور رسمی مجوز دریافت کنند، خدمات خود را بازاریابی کنند یا مشتریان جدیدی را جذب نمایند. همچنین آنها باید اطمینان حاصل کنند که خدماتشان برای ساکنان سرزمین اصلی چین قابل دسترس نباشد و نهادهای مرتبط نیز این محدودیت را رعایت کنند. کمیسیون بورس و قراردادهای آتی اعلام کرد که بازرسی‌های محلی را برای اطمینان از انطباق با تمرکز بر حفاظت از دارایی‌های مشتریان و فرآیندهای شناسایی مشتری انجام خواهد داد. هرگونه عدم انطباق مشاهده شده منجر به رد درخواست‌های مجوز و اقدامات نظارتی بیشتر خواهد شد.

کمیسیون بورس و قراردادهای آتی همچنین به سرمایه‌گذاران توصیه کرده است که فقط بر روی پلتفرم‌های معاملاتی دارایی‌های مجازی معامله کنند که مجوز به آنها داده شده است. آنها باید به طور منظم “لیست پلتفرم‌های معاملاتی دارایی‌های مجازی دارای مجوز” را در وب‌سایت SFC بررسی کنند تا از وضعیت مجوز پلتفرم‌هایی که استفاده می‌کنند، اطمینان حاصل کنند.

چندین صرافی رمزارز اعلام کرده‌اند که به دلیل چارچوب نظارتی جدیدی، از جمله Okx و Gate، که به اجرا درمی‌آید، فعالیت‌های خود را در هنگ کنگ متوقف می‌کنند.

نظر شما در مورد چارچوب قانونی برای ارزهای دیجیتال در هنگ کنگ چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پایان دوره مهلت هنگ کنگ برای مبادلات رمزارزها بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.