گزارش روزانه بازار فارکس، 30 می 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-30-می-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • در حالی که بازدهی خزانه‌داری 10 سال ثابت بود، ارزش سهام آسیایی در طول شب کاهش یافت.
  • نتایج اولیه انتخابات آفریقای جنوبی حاکی از پیروزی کنگره ملی آفریقا (ANC) در انتخابات، اما بدون به دست آوردن اکثریت، است.
  • داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آلمان که دیروز منتشر شد، کمتر از اتفاق نظر فعالان بازار بود؛ ارزش یورو تغییر چندانی نداشت.

اخبار بازار

  • شاخص‌های سهام آسیایی و قراردادهای آتی S&P 500 در طول شب با افت مواجه شدند، در حالی که بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا با سررسید ۱۰ ساله ثابت ماند. به دلیل افزایش عدم قطعیت در مورد مسیر آینده نرخ‌ها توسط کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC)، شاخص دلار آمریکا (USD) در مقابل همتایان گروه ۱۰ (G10) همچنان در حال افزایش است. شب گذشته، رافائل بوستیک (Raphael Bostic)، از فدرال رزرو آتلانتا، خاطرنشان کرد که شاخص‌های تورم به سمت هدف حرکت می‌کنند. (بلومبرگ)
  • امروز، ما شاهد دومین بازنگری در داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) آمریکا در ساعت ۱ بعدازظهر به وقت تابستانی بریتانیا (BST) خواهیم بود، که تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد این داده‌ها به ۰.۸ درصد کاهش یابد، که ۰.۸ درصد پایین‌تر از برآوردهای پیشرفته است. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • رأی‌گیری انتخابات آفریقای جنوبی دیشب در ساعت ۸ شب به وقت تابستانی بریتانیا (BST) پایان یافت، با این حال نتایج از صبح زود شروع به فیلتر شدن کردند. در زمان نگارش این گزارش، حدود ۱۰ درصد از آرا شمارش شده و حزب حاکم کنگره ملی آفریقا (ANC) تنها ۴۲ درصد از آرا را کسب کرده است، که خیلی کمتر از ۵۰ درصد لازم برای به دست آوردن اکثریت است. (بلومبرگ)
  • مدل CSIR (شورای تحقیقات علمی و صنعتی آفریقای جنوبی) نیز پیش‌بینی می‌کند که حزب کنگره ملی آفریقا (ANC) تنها ۴۱.۵ درصد از آرا را به دست آورد. تیم تحقیقات بارکلیز معتقد است که اگر کنگره ملی آفریقا نتواند اکثریت آرا را به دست آورد، احتمالاً ارزش ارز رند آفریقای جنوبی (ZAR) کاهش خواهد یافت، چون پاداش ریسکی که در این ارز قبل از انتخابات وجود داشت، نسبتاً پایین بود. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آلمان که دیروز منتشر شد، به طور جزئی کمتر از انتظارات بود و به ۰.۱ درصد رسید در خالی که اتفاق نظر ۰.۲ درصد ثبت شده بود. با این که کاهش نرخ ۲۵ واحدی تقریباً به طور کامل توسط فعالان بازار در نظر گرفته شده بود، این شاخص تأثیر کمی بر قیمت‌گذاری بازار برای جلسه ماه ژوئن بانک مرکزی اروپا (ECB) داشت. (بلومبرگ)
  • پس از انتشار این داده‌ها، یورو به طور جزئی با نرخ پایین‌تری معامله شد، به طوری که نرخ جفت ارز یورو/ پوند انگلیس (EUR/GBP) به طور موقت به زیر ۰.۸۵ کاهش یافت، اگرچه بیشتر تحرکات بعداً در طول روز معکوس شدند. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 30 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.