در میان گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، دلار قوی می‌ماند

در-میان-گمانه‌زنی‌ها-در-مورد-افزایش-نرخ-بهره-فدرال-رزرو-دلار-قوی-می‌ماند
آنچه در این مقاله میخوانید

با افزایش انتظارات برای تأخیر در کاهش نرخ‌ها توسط فدرال رزرو تا اواخر سال ۲۰۲۴، در پی افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری پس از تقاضای نه چندان بالا در حراج‌های اخیر اوراق بهادار، شاخص دلار ثابت ماند.

بازار ارز در ماه می شاهد تغییرات مختلفی بوده است. ارزش یورو ۰.۰۹ درصد کاهش یافت و به ۱.۰۸۴۸ دلار رسید اما برای کسب سود ماهانه ۱.۷ درصد آماده است که اولین افزایش آن در سال جاری محسوب می‌شود. به طور مشابه، پوند در ۱.۲۷۵۲۵ دلار قرار دارد و در انتظار افزایش ۲ درصد در این ماه است. با بهبود غافلگیرکننده اعتماد مصرف‌کنندگان آمریکایی در ماه می پس از سه ماه کاهش، بحث پیرامون تورم همچنان داغ است و افزایش نرخ بهره در سال آینده پیش‌بینی می‌شود. معامله‌گران اکنون ۳۴ واحد کاهش برای امسال را در نظر گرفته‌اند، که تجدید نظر چشمگیری از ۱۵۰ واحدی محسوب می‌شود که در ابتدای سال ۲۰۲۴ انتظار می‌رفت. ابزار CME FedWatch احتمال ۴۴ درصد برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را نشان می‌دهد.

شاخص دلار در ۱۰۴.۷ ثابت شد و از پایین‌ترین سطح نزدیک به دو هفته‌ای ۱۰۴.۳۳ بهبود یافت، اما در ماه می ۱.۵ درصد کاهش یافته است. گزارش‌های مربوط به تورم این هفته، از جمله داده‌های آلمان در روز چهارشنبه و منطقه یورو در روز جمعه، داده‌های مهمی هستند. انتظار می‌رود که گزارش مربوط به شاخص قیمت هزینه مصرف شخصی (PCE) مربوط به کالاهایی غیر از مواد غذایی و انرژی آمریکا که قرار است روز جمعه منتشر شود، ثابت بماند، که می‌تواند اقدامات آینده فدرال رزرو را روشن کند. در استرالیا، دلار پس از افزایش تورم قیمت مصرف‌کننده در آوریل، در ۰.۶۶۴۸۵ دلار ثابت ماند که این امر نشان‌دهنده احتمال افزایش نرخ بهره است. در همین حال، ین ژاپن در پایین‌ترین سطح چهار هفته‌ای خود در ۱۵۷.۴۱ در برابر دلار قرار گرفت و در مقایسه با هم پوند و هم یورو تضعیف شد.

در صورتی که کاهش ارزش ین تورم را به طور قابل توجهی افزایش دهد یا انتظارات عمومی قیمت را بالا ببرد، بانک ژاپن ممکن است افزایش نرخ بهره را در نظر بگیرد. علی‌رغم کاهش ۱۰ درصدی در برابر دلار در سال جاری، ممکن است ین برای ماه می یک سود ماهانه را تأمین کند. همزمان با این که بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا به ۴.۵۶۸ درصد، بالاترین میزان از اوایل ماه می، افزایش یافت، شرکت‌کنندگان اقتصادی جهان به دقت دینامیک‌های تورم، سیاست‌های بانک مرکزی و تأثیر آن‌ها بر حرکات بازار را زیر نظر دارند. این اطلاعات برای درک تغییرات اقتصادی گسترده‌تر و تدوین استراتژی‌های آینده حیاتی هستند.

دیدگاه خود را درباره در میان گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، دلار قوی می‌ماند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.