ایلان ماسک می‌گوید رمزارز می‌تواند قدرت را از دولت به مردم منتقل کند

elon-musk-trump
آنچه در این مقاله میخوانید

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس، گزارش‌هایی که ادعا می‌کردند وی به دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در مورد رمزارزها مشاوره داده است، را رد کرده است. در حالی که ماسک اظهار داشت که اطمینان دارد با ترامپ در مورد رمزارزها صحبت نکرده است، او گفت که رمزارزها می‌توانند “قدرت را از دولت به مردم منتقل کنند” و به طور کلی از آن حمایت می‌کند.

ماسک: بدون گفتگو با ترامپ در مورد رمزارز، از آن برای قدرت بخشیدن به مردم حمایت می‌کند

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس، به گزارشی واکنش نشان داده است که بر اساس آن، او به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نامزد ریاست ‌جمهوری آمریکا، در مورد چندین موضوع از جمله رمزارز مشاوره داده است.

بلومبرگ روز پنجشنبه گزارش داد: “طبق گفته شخصی که در مورد مذاکرات آگاه است، ایلان ماسک و دونالد ترامپ در حال بحث در مورد سیاست رمزارز هستند، چون رئیس‌جمهور سابق به طور فزاینده‌ای بیت‌ کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال را در مسیر کمپین به عنوان راهی برای جذب رأی‌دهندگان جدید مطرح می‌کند.” ماسک در پلتفرم X پاسخ داد که او «تقریباً مطمئن است» که هرگز با ترامپ در مورد رمزارز صحبت نکرده است. با این حال، این میلیاردر افزود که به طور کلی از “چیزهایی که قدرت را از دولت به مردم منتقل می‌کنند” حمایت می‌کند، که به گفته او، “رمزارز می‌تواند این کار را انجام دهد.”

elon-musk-trump-crypto

ترامپ اخیراً در حال جلب نظر رأی دهندگان حامی رمزارز است. به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور سابق آمریکا موضع خود در مورد رمزارزها را تغییر داده است. به عنوان رئیس‌جمهور، او اظهار داشت که “طرفدار بیت‌ کوین و سایر رمزارزها که پول نیستند و ارزش آن‌ها بسیار نوسانی و بر پایه هوا است، نیستم.” در یک کنوانسیون ملی لیبرترین که اخیرا برگزار شده، ترامپ قول داد که “جنگ جو بایدن (Joe Biden) برای نابود کردن رمزارزها را متوقف کند” و “اطمینان حاصل کند که آینده رمزارزها و آینده بیت ‌کوین (Bitcoin) در آمریکا ساخته شود، نه این که به خارج رانده شود.” او همچنین قول داد که “از حق نگهداری رمزارزها حمایت کند” و “هرگز اجازه ایجاد یک ارز دیجیتالی بانک مرکزی [CBDC] را ندهد.” علاوه بر این، او قول داد که راس اولبریخت (Ross Ulbricht) را آزاد کند.

علاوه بر این، کمپین ترامپ اخیراً شروع به پذیرش کمک‌های مالی به صورت رمزارز از طریق کوین‌بیس (Coinbase) کرده است. کریستوفر جیانکارلو (Christopher Giancarlo)، رئیس سابق کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، ترامپ را اولین رئیس‌جمهور رمزارز آمریکا می‌داند و خاطرنشان می‌کند که قراردادهای آتی بیت ‌کوین (Bitcoin) در طول دوره ریاست‌جمهوری او تأیید شدند. از زمان ترک کاخ سفید، ترامپ سه مجموعه توکن غیرقابل تعویض (NFT) را راه‌اندازی کرده است. در ماه مارس، او به بیت کوین به عنوان یک شکل دیگری از ارز اشاره کرد. در ماه فوریه، او به محبوبیت رمزارز اذعان کرد و اظهار داشت که بیت کوین زندگی خود را دارد و او می‌تواند با آن کنار بیاید.

در همین حال، ماسک قبلاً اعلام کرده بود که بیت کوین، اتریوم و دوج ‌کوین دارد. این میلیاردر یکی از مدافعان برجسته رمزارزهای میم شده است که در جامعه رمزارز به او لقب «پدر دوج» داده شده است. در ماه ژانویه، ماسک تأیید کرد که همچنان «مقدار زیادی دوج‌ کوین» دارد، در حالی که انکار کرد که یک نهنگ دوج‌ کوین باشد. شرکت‌های او همچنین دارایی‌های بیت کوین دارند؛ تحلیل‌های اخیر بلاک ‌چین نشان داد که تسلا ۱۱,۵۰۹ بیت کوین و اسپیس‌ایکس ۸,۲۸۵ بیت کوین در اختیار دارد. در سال ۲۰۲۱، تسلا به طور موقت بیت کوین را برای خرید خودرو پذیرفت. با این حال، در دسامبر سال گذشته، ماسک اشاره کرد که وقت زیادی را به فکر کردن در مورد رمزارزها اختصاص نمی‌دهد و تأکید کرد که هیچ یک از شرکت‌های او رمزارز اختصاصی خود را ایجاد نخواهند کرد.

نظر شما در مورد گزارش‌هایی که نشان می‌دهد ایلان ماسک به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، در مورد ارزهای دیجیتال توصیه کرده است، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ایلان ماسک می‌گوید رمزارز می‌تواند قدرت را از دولت به مردم منتقل کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.