گزارش روزانه بازار فارکس، 31 می 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-31-می-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • با کاهش چشمگیر ارزش قراردادهای آتی ایالات متحده، سهام آسیایی در طول شب روند متفاوتی را نسبت هم طی کردند. فعالان بازارها امروز در انتظار انتشار برآورد مربوط به هزینه مصرف شخصی (PCE) ایالات متحده هستند.
  • داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) چین در طول شب روند نزولی چشمگیری را تجربه کرد.
  • به نظر می‌رسد حزب فعلی کنگره ملی آفریقا (ANC) در انتخابات آفریقای جنوبی اکثریت را از دست خواهد داد.

اخبار بازار

  • شاخص‌های بورس آسیا شب گذشته تصویری متفاوت را نسبت به هم ارائه دادند، به طوری که شاخص‌های چین پایین آمدند در حالی که شاخص نیکی (Nikkei) ژاپن افزایش یافت. ارزش قراردادهای آتی اروپا و بریتانیا به طور کلی بالاتر رفتند، در حالی که قراردادهای آتی S&P ۵۰۰ با مشکل مواجه شدند. پس از این که بازنگری‌های نزولی داده‌های تولید ناخالص داخلی (GDP) آمریکا برای سه ماهه اول، فشارها را دیروز افزایش داد، ارزش دلار در برابر همتایان گروه ۱۰ (G10) ثابت ماند. (بلومبرگ)
  • امروز، داده‌های مربوط به هزینه مصرف شخصی (PCE) آمریکا در ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تابستانی بریتانیا (BST) منتشر می‌شود. این شاخص یک معیار کلیدی برای راهنمایی فعالان بازار و فدرال رزرو است، چون شاخص ترجیحی فدرال رزرو برای ارزیابی تورم است. اقتصاددانان ما در حال حاضر تنها یک کاهش ۲۵ واحدی توسط فدرال رزرو در این سال را پیش‌بینی می‌کنند، که زودتر از ماه سپتامبر انجام نخواهد شد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • با وجودی که برآورد مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) ترکیبی چین همچنان در محدوده توسعه‌یافته باقی مانده و به طور کلی نشان می‌دهد که تولید همچنان در حال بهبود است، برآورد مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) تولیدی ناامیدکننده بود. شاخص مربوط به تولید به ۴۹.۵ رسید، که نسبت به اتفاق نظر ۵۰.۵ کاهش یافته است. به طور قابل توجهی، در میان قیمت‌های بالاتر کالاها و نشانه‌هایی از فشار در زنجیره تأمین، قیمت‌های ورودی تولید به بالاترین حد در بیش از ۲ سال گذشته افزایش یافت. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • پس از پایان رأی‌گیری انتخابات آفریقای جنوبی در شب چهارشنبه، رأی‌ها همچنان در حال شمارش هستند. با شمارش بیش از ۵۰ درصد آرا، حزب حاکم کنگره ملی آفریقا (ANC) در حال حاضر ۴۲.۳ درصد از آرا را کسب کرده است، که بسیار پایین‌تر از ۵۰ درصد لازم برای کسب اکثریت است. (بلومبرگ)
  • از زمان تمام شدن رأی‌گیری، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ رند آفریقای جنوبی (USD/ZAR) بیش از ۲ درصد افزایش یافته است. فعالان بازار به دقت منتظر خواهند بود تا ببینند که حزب کنگره ملی آفریقا (ANC) به چه کسی پیشنهاد ائتلاف می‌دهد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 31 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.