کاهش PMI چین در ماه می

کاهش PMI چین در ماه می
آنچه در این مقاله میخوانید

شاخص PMI تولیدی چین در ماه می از 50.4 در آوریل به 49.5 کاهش یافت. شاخص PMI تولیدی ماه می به پایین‌ترین حد خود در 3 ماه گذشته رسید و پس از قدرت اخیر داده‌های فعالیت صنعتی ناامید کننده بود. 

دلیل اصلی کاهش این ماه، افت سفارشات جدید (49.6) و سفارشات جدید صادراتی (48.3) بود که هر دو پس از دو ماه توسعه دوباره به انقباض رسیدند. تولید (50.8) نیز در طول ماه کاهش یافت، اما برای سومین ماه متوالی در حال گسترش بود. اشتغال (48.1) اندکی تغییر کرد اما برای پانزدهمین ماه متوالی در انقباض باقی ماند.

از سوی دیگر، شاهد قیمت خرید مواد اولیه (56.9) و قیمت کارخانه (50.4) بودیم که هر دو به بالاترین حد خود در 8 ماه گذشته رسیدند که احتمالاً قبل از افزایش تورم در نیمه دوم سال است.

با توجه به همبستگی مثبت نسبتا قوی بین داده‌ها، انتشار ناامیدکننده PMI یک سیگنال هشدار برای داده‌های تولید صنعتی آینده می‌فرستد.

معمولاً توصیه می‌شود بیش از حد به داده‌های نظرسنجی تکیه نکنید زیرا ممکن است بی‌ثبات باشد. با این وجود، ناامیدی های PMI امروز ممکن است یک علامت هشدار برای رشد باشد. این امر به ویژه در شرایطی که فعالیت‌های صنعتی منبع اصلی قدرت در چهار ماه اول سال در میان فروش خرده فروشی ضعیف‌تر از حد انتظار بوده است، صادق است.

اگر داده‌های سخت برای فعالیت‌های صنعتی واقعاً کاهش سرعت را تأیید کند، ممکن است برای تسریع در اجرای سیاست‌های تجارت و سایر سیاست‌ها برای حمایت از مصرف و سرمایه‌گذاری برای حفظ اقتصاد در مسیر رسیدن به هدف رشد 5 درصدی خود در سال جاری، فوریت بیشتری وجود داشته باشد.

دیدگاه خود را درباره کاهش PMI چین در ماه می بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.