گزارش روزانه بازار فارکس، 3 ژوئن 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-3-ژوئن-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • سهام آسیایی همانند دلار آمریکا در طول شب با نرخ بالاتری معامله شدند.
  • نظرسنجی‌های خروجی در انتخابات هند نشان می‌دهد که حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) به رهبری مودی (Modi) اکثریت خود را افزایش خواهد داد.
  • حزب حاکم کنگره ملی آفریقا (ANC) آفریقای جنوبی با کسب 40.2 درصد آرا اکثریت را از دست داد.

اخبار بازار

  • ارزش سهام آسیا شب گذشته به همراه قراردادهای آتی S&P 500 آمریکا، افزایش یافتند، در حالی که پس از انتشار داده‌های مربوط به هزینه مصرف شخصی (PCE) در روز جمعه، ارزش دلار آمریکا نسبت به همتایان G10 خود افزایش یافت. داده‌ها نشان دادند که معیار ترجیحی تورم فدرال رزرو تا حدی کاهش یافته است، هرچند تورم مربوط به خدمات همچنان قوی بالا مانده است. پس از انتشار این داده‌ها، ارزش دلار آمریکا در روز جمعه کاهش یافت؛ با این حال، بخش زیادی از این حرکت بعداً در طول روز معکوس شد. (بلومبرگ)
  • این هفته توجه در ایالات متحده به گزارش مربوط به اشتغال بخش غیرکشاورزی در روز جمعه معطوف خواهد شد. در سایر نقاط، تمرکز بر تصمیمات بانک‌های مرکزی خواهد بود، از جمله تصمیم بانک کانادا در روز چهارشنبه و تصمیم بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز پنج‌شنبه که انتظار می‌رود اولین کاهش ۲۵ واحدی را اعمال کنند. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • رای‌گیری در انتخابات هند این آخر هفته به پایان رسید و نظرسنجی‌های خروجی اولیه نشان می‌دهند که ائتلاف به رهبری مودی (Modi)، نخست وزیر هند، توانسته ‌است به راحتی اکثریت خود را حفظ کنند و انتظار می‌رود بین ۳۲۹ تا ۴۰۱ کرسی از ۶۱۵ کرسی موجود را به دست آورند. انتظار می‌رود که خود حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) به راحتی از نیمه راه در مجلس سفلی عبور کند، با نظرسنجی‌هایی که نشان می‌دهند احتمالاً بیش از ۳۳۰ کرسی را به دست خواهند آورد. (تحقیقات بارکلیز)
  • این نتیجه احتمالاً از سوی فعالان بازارها به عنوان یک نکته مثبت برای اقتصاد هند تلقی می‌شود و به همین دلیل، تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که جریان‌های ورودی به سهام و ارز افزایش یابد. از صبح امروز، ما شاهد افت ۴۰ واحدی در جفت ارز دلار آمریکا/ روپیه هند (USD/INR) بوده‌ایم و معامله‌گران هدف‌گذاری بلندمدتی را زیر ۸۳.۰۰ دنبال می‌کنند. (تحقیقات بارکلیز)
  • با این حال، تیم تحقیقات بارکلیز خاطرنشان کرد که در صورتی که اتحاد دموکراتیک ملی (NDA) بیش از دو سوم اکثریت را به دست آورد، هنوز برخی از ریسک‌های نزولی برای ارز روپیه هند (INR) وجود دارد، چون این مسئله به مودی اجازه خواهد داد تا تغییراتی در مقیاس بزرگ در قانون اساسی هند ایجاد کند.
  • نتایج انتخابات آفریقای جنوبی منتشر شده و همان طور که انتظار می‌رفتد، مشخص شد که حزب حاکم کنگره ملی آفریقا (ANC) اکثریت خود را از دست داده است و ۴۰.۲ درصد از کل آرا را به دست آورده است. تمرکز فعالان بازارها اکنون بر روی این خواهد بود که این حزب با چه کسی دولت ائتلافی تشکیل می‌دهد؛ با این حال، این حزب تنها دو هفته فرصت دارد تا این کار را انجام دهد، و انتظار می‌رود که مذاکرات نسبتاً خصمانه باشد. (بلومبرگ)
  • در جای دیگر، نظرسنجی‌های اولیه خروجی از انتخابات مکزیک نشان می‌دهند که کلودیا شاینباوم (Claudia Sheinbaum)، کاندیدای حزب حاکم مورنا (Morena)، برنده است. تیم تحقیقات بارکلیز بر این باور است که اگر شاینباوم با اکثریت آرا پیروز شود، پزوی مکزیک (MXN) تغییر چندانی نخواهد کرد چون این نتیجه از قبل در قیمت‌ها لحاظ شده است؛ با این حال، اگر او با اکثریت قاطع، بیش از دو سوم آرا، پیروز شود، انتظار می‌رود که پزوی مکزیک ۴ تا ۵ درصد رشد کند. (تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 3 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.