هند ممکن است در سال 2024 با عضویت کشورهای جدید در بریکس مخالفت کند

هند-ممکن-است-در-سال-2024-با-عضویت-کشورهای-جدید-در-بریکس-مخالفت-کند
آنچه در این مقاله میخوانید

بیش از ۴۰ کشور در سال ۲۰۲۴ علاقه خود را به پیوستن به اتحادیه بریکس (BRICS) ابراز داشته‌اند. در میان آن‌ها، هفت کشور جدید در همین سال به طور رسمی درخواست پیوستن به این بلوک را ارائه داده‌اند. کشورهای در حال توسعه از آسیا، آفریقا، و آمریکای جنوبی ایده بریکس برای دلارزدایی را جذاب می‌دانند.

این تحولات نشان می‌دهد که بریکس به عنوان نمادی از امید در مبارزه با برتری دلار آمریکا دیده می‌شود.

با این حال، به نظر می‌رسد که هند، از اعضای اصلی بریکس، تمایلی به پذیرش تعداد زیادی کشور به این بلوک در سال ۲۰۲۴ را ندارد. گزارش‌ها نشان می‌دهند که هند می‌خواهد روند پذیرش سایر کشورها به این اتحاد را کُند نماید. تنها روسیه و چین مشتاق گسترش این گروه هستند تا به چالش کشیدن دلار آمریکا و سیاست‌های خارجی این کشور را پیش ببرند.

با وجود این که بیش از ۴۰ کشور برای عضویت صف بسته‌اند، هند تنها کشوری است که می‌خواهد ورود اعضا را محدود کند. منبعی به بیزینس‌لاین (Businessline) گفت:

“هند می‌خواهد بریکس جوهره اصلی خود به عنوان شراکت برابر را حفظ کند.”

این منبع به طور خلاصه گفت: “دهلی نو می‌خواهد قبل از پذیرش گروه دوم کشورها به بریکس، حدود پنج سال فاصله باشد. این کشور معتقد است که برای تطبیق عملکرد بلوک پس از پذیرش کشورهای جدید در سال ۲۰۲۴، حداقل زمانی نیاز است. هند این موضوع را در جلسات اخیر مقامات ارشد و رؤسا مورد تأکید قرار داده است”.

بنابراین، احتمال زیادی وجود دارد که هند با ایده گسترش بریکس در سال ۲۰۲۴ ابراز نارضایتی کند. علاوه بر این، این تنها بلوکی است که قصد دارد ارز جدیدی را راه‌اندازی کند یا با ارزهای محلی معامله کند تا به چالش کشیدن دلار آمریکا را پیش ببرد.

دیدگاه خود را درباره هند ممکن است در سال 2024 با عضویت کشورهای جدید در بریکس مخالفت کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.